Oferte locuri de munca top

Constructorii Podului peste Dunare au ajuns la al patrulea certificat negativ

După ce au depășit termenul de finalizare stabilit, constructorii Podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila au ajuns la al patrulea certificat intermediar negativ.

Conform reprezentanților CNAIR, asocierea Webuild SPA – IHI Infrastructure Systems CO Ltd nu a respectat durata de execuție aprobată și nu a îndeplinit gradul de mobilizare a resurselor incluse în ofertă și nici programul de execuție, conducând astfel la un ritm nesatisfăcător al execuției lucrărilor. Podul ar fi trebuit să fie gata în data de 2 iulie 2022.

Conform UPD 15 (Proiect Execuție actualizat în februarie 2023) transmis de antreprenor, durata de execuție este de 81 de luni, ceea ce înseamnă că proiectul va fi gata la data de 18 octombrie 2024.

La inaugurarea de pe 27 iunie anul acesta, anunțată de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, drumurile de legătură vor fi gata doar parțial.

La începutul lunii mai, stadiul fizic al lucrărilor era de 93,64%.

Aproape 3 mil euro in plus pentru lucrari de intretinere

Antreprenorul a formulat un număr de 71 de revendicări, iar beneficiarul a formulat un număr de 29 revendicări.

Antreprenorul a fost nemulțumit de ședințele de mediere și de modul de soluționare, înregistrând pe rolul instanțelor de judecată 20 cereri de chemare în judecată. Aceste litigii se află în prezent în diferite stadii de soluționare.

Contractantul se consideră îndreptățit la o prelungire a duratei de execuție, având revendicări emise în acest sens.

La rândul său, CNAIR a fost nemulțumită de ședințele de mediere și de modul de soluționare și a înregistrat anul acesta o cerere de chemare în judecată, care are termen pe 23 iunie 2023.

Drumul principal va avea o lungime de 19 kilometri, podul suspedant va avea 1.974 ml, iar racordul cu Măcin va avea 4,3 km.

Proiectul include realizarea unui pasaj CF, a 21 de poduri, a unui nod rutier și a șase intersecții la nivel.

 

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/mai 2023

Revista Arena Constructiilor mai 2023

17 Comentarii

  1. Iulian said:

    Normal astaldi- we build aceeași porcărie. Dacă tot e aceeași firma cu toate certificatele și toate claim-urile nici nu ar mai trebui pe veci. Dar voi tot vreți să acceptați aceasta firma care de când este pe piața românească a câștigat claim uri de sute de milioane. Cine plătește prostia… Și din banii mei și ai tuturor. Și vina nu este a firmei. Este a celor de la cnair și mt. Care cred că își primesc „comisionul de amabilitate”

  2. Mecanic said:

    In Romania trebuie modificata legea! Constructorul care castiga licitatia sa investeasca in lucrare banii proprii si la sfarsit sa primeasca banii dupa receptie. Intarzierile sa fie penalizate la sfarsit si sa vezi atunci ce mai lucreaza la pod ca doar sunt banii sai. Atunci nici nu mai intervin alte comisioane, etc, …

    • Chiar Eu said:

      Și dacă lucrearea întârzie din cauza statului, că eliberează greu avizele, că nu se fac exproprierile la timp și că instanțele dau soluții după 7-10 ani, constructorul să primească de 10 ori valoarea lucrării la depășirea termenului inițial și lucrarea să o termine bugetarii responsabili de întârziere. Că altfel nu văd de ce ar mai participa cineva vreodată la vreo licitație.

  3. Geo said:

    Am lucrat pentru Astaldi…vai mama lor. Respect pentru personalul român este zero, respect pentru autorități și el este zero și în plus aduc niste italieni vai de mama lor, fără experiență, pe care ii pun în poziții cheie. Eu după câteva luni am plecat de la ei…

  4. Lucian said:

    Firmele care fac contestatii nefondate sa nu mai aiba dreptul la licitatii si sa plateasca penalitatile de intarziere a lucrarilor.Cele care nu respecta planul reziliat contractul pe loc si dat firmei de pe locul doi…fara bani in avans si fara subcontractori

    • Broantes said:

      Dar cu spagarii de bugetari care organizeaza licitatii dedicate cum facem ?

  5. BORÂTU JEGOS said:

    Da atestatul de mafioti, mânjiti, BALCANICI de speță..
    VREEEEEEEEEM IN Shengen , ofof, fanarioților PROFESIONIȘTI =superLIHAMITE

  6. Petre said:

    Eronat. Tu lucrezi la stat cumva? Ce frumos sa se facă toată treaba pe banii firmei private apoi sa se roage firma privată de instituție să îi vireze la timp banii, contractul și asocierea trebuie făcută în interes reciproc, nimeni nu vrea sa piardă și dacă e așa cum spui nu va mai investi nimeni decat cu profit corespunzător care sa acopere recuperarea cu întârziere. Se vede că în țara asta cei care lucrează la stat gândesc altfel decât cei privați. La stat a fost în timpul lui Ceaușescu când ascultați Romania libera la radio cu baterii și cu lumina luată pe unde UUS.

  7. Fgy said:

    Pod este terminat de către japonezi, italienii cate au de făcut drumurile de legătură nu le-au făcut…….

  8. Alex said:

    …mai adaugi si niste rahat turcesc si reteta este perfecta.

  9. Anonim said:

    Anul viitor sunt alegeri Oare nu le convine politicienilor?

  10. Marin said:

    Asa conducatori,asa tara,adica nimic bun. Nu sunt in stare sa gaseasca pe cineva care se pricepe la facut poduri,altii le fac si repede si bune dar la noi aduce numai idioti. Ce au facut in peste 30 de ani care sa fie bun pentru tara? Doar pensii si.salarii speciale lor si la toata familia si vorbe goale. Sa i votati bine fraieri romani cu creierul spalat.

  11. John Doe said:

    Frumos pod. Comentariile sunt ale celor care se pricep la toate.

Sus