Urmează să fie suplimentat bugetul din care vor fi realizate plățile facturilor către antreprenorii marilor proiecte de infrastructură.
Ulterior efectuării acestor plăți România va putea solicita de la Comisia Europeană fondurile respective.
Antreprenorii, cu care beneficiarii Planului Național de Redresare și Reziliență au încheiat contractele de execuție, au realizat lucrările și au facturat lucrările respective.
Dar, în acest moment, nu mai există fonduri disponibile pentru plata lor în bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Pentru aceasta, Guvernul urmează să aprobe suplimentarea bugetului Ministerului Transporturilor și Infrastructurii pe anul 2024 cu suma de 573 milioane lei credite bugetare din Fondul de rezervă bugetară la dispoziția Guvernului, pentru asigurarea necesarului de finanțare a proiectelor finanțate în cadrul PNRR – Componenta 4 Transport sustenabil.
Referitor la sectorul rutier pe rețeaua principala, o serie de proiecte au un grad de execuție mare.
Prin urmare, pentru finalizarea și închiderea unor secțiuni din rețeaua rutieră este necesară asigurarea resurselor financiare pentru plățile curente a următoarelor proiecte:
* Autostrada Buzău – Focșani
* Autostrada Ploiești – Buzău
* Autostrada Focșani – Bacău
* Autostrada Buzău – Pașcani
* Autostrada Transilvania, Secțiunea Nădăşelu- Poarta Sălajului.
De asemenea, mai sunt și alte proiecte pentru care se solicită finanțare suplimentară, având în vedere că au un grad mediu de execuție și au deja facturi și certificate intermediare de plată emise:
* Autostrada A8 Târgu Mure – Târgu Neamț
* Autostrada Lugoj – Deva, Secțiunea Marginea – Holdea
* Sporirea siguranței rutiere pe timp de noapte prin semnalizarea sectoarelor de drum periculoase cu surse de lumină ce utilizează energie verde
* Proiectare și amenajare intersecție cu sens giratoriu în zona drumului național DN 39
* Elaborarea SF și PAC pentru Amenajarea pasajului pietonal subteran DN 2 în localitatea Nicolae Bălcescu, județul Bacău.