Consiliul de transparență al Companiei Naționale de Investiții Rutiere va fi desființat, potrivit unui proiect de Ordonanță a Guvernului. În acest sens, Ministerul Transporturilor așteaptă propuneri și sugestii până la data de 25 iulie.
CNIR este entitatea care trebuie să se ocupe de proiectele noi de autostrăzi și este una dintre cele două companii create de către Guvernul Cioloș, ca urmare a spargerii fostului CNADNR.
Totuși, în luna februarie a acestui an, activitatea instituției făcea subiectul unor dispute de presă, dat fiindcă până la acea dată compania nu avea niciun angajat, ci doar un Consiliu de Administrație.
Prin proiectul de Ordonanță menționat, Guvernul Tudose propune ca o parte din veniturile proprii ale CNIR să fie constituite dintr-un procent maxim de 15% din veniturile din tariful de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România înregistrate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere lunar, în conformitate cu datele rezultate din conturile de clasa 7 din balanța de verificare.
În plus, CNIR va încasa lunar de la CNAIR un procent de maxim 15% din valoarea rezultată din diferența dintre veniturile din tariful de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România înregistrate de CNAIR în luna precedentă, lunar, în conformitate cu datele rezultate din conturile de clasa 7 din balanța de verificare și cheltuielile cu comisioanele aferente distribuitorilor de roviniete, la această diferență adăugându-se TVA.
Totodată, conform proiectului de Ordonanță, CNAIR va putea iniția și finaliza proceduri legale, cu respectarea legislației în domeniul achizițiilor publice, pentru proiectele de infrastructură de transport rutier, astfel cum acestea sunt prevăzute în Master Planul General de Transport al României sau în alte acte normative sau strategii existente în domeniul infrastructurii rutiere, pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice necesare implementării proiectelor pe care le desfășoară până la data la care acestea vor fi transferate la CNIR.
Nu în ultimul rând, prin acest proiect de act normativ, Guvernul Tudose vrea să mărească lista categoriilor de cheltuieli ce se suportă de la bugetul de stat și se aprobă prin Ordin al ministrului Transporturilor, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a Ordonanței: proiectarea, construirea, reabilitarea, exploatarea, dezvoltarea, extinderea, modernizarea, mentenanță, precum și pentru reparațiile capitale aferente autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor naționale, variantelor ocolitoare și altor elemente de infrastructură rutieră națională.
Proiectul de Ordonanta vizează modificarea și completarea OUG nr. 55 din 2016 privind reorganizarea Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România SA și înființarea Companiei Naționale de Investiții Rutiere SA, precum și modificarea și completarea unor acte normative.
Descarcă aici proiectul de act normativ
Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iul-aug 2017 (click aici)
TopJobs – Oferte locuri de munca in constructii (click aici)
Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!