Concesiunile de lucrări şi servicii vor putea fi tratate separat “pentru a evita pe viitor interpretări neunitare și dificultăţi în aprobarea cadrului legal de către autorităţile contractante și entităţile contractante”, potrivit expunerii de motive a unui nou proiect legislativ.
Principalele modificări propuse de noua lege vizează reglementarea procedurilor de atribuire a contractelor de concesiune de lucrări și de concesiune de servicii de către autorităţile contractante sau entităţile contractante a căror valoare estimată este mai mare decât pragul reglementat de Directiva 2014/23/UE. Normele metodologice cuprind, de asemenea, procedurile simplificate de achiziţie pentru contractele de concesiune cu valoare mică.
În textul noii legi este specificat faptul că un contract de concesiune presupune transferul către concesionar a unei părţi semnificative a riscului de exploatare a lucrărilor ce fac obiectul concesiunii, în caz contrar contractul fiind considerat unul de achiziţie.
Pentru o durată a concesiunii mai mare de 5 ani va fi calculată o perioadă suficientă pentru recuperarea investiţiei și un profit rezonabil. Contractele de concesiune vor putea fi atribuite prin licitaţie publică sau dialog competitiv.
România are obligaţia să transpună în legislaţia naţională până la 18 aprilie 2016 Directiva 2014/23/UE/ a Parlamentului European și a Consiliului din 26 februarie 2014 privind atribuirea contractelor de concesiune.
Proiectul de lege aparţine Guvernului României și a fost trimis pentru raport la Comisia de Comerţ și Industrii și la Comisia Juridică din cadrul Camerei Deputaţilor. Data limită pentru raport este 18 februarie.
Camera Deputaţilor este cameră decizională în acest caz.