Oferte locuri de munca top

Comisia Europeana vrea sa scada costurilor administrative ale intreprinderilor

Comisia Europeană propune reducerea cu 400 de milioane euro a costurilor administrative anuale pentru întreprinderi.

Măsurile propuse vor reduce obligațiile de conformitate, vor stimula IMM-urile să se extindă, să digitalizeze procesele de reglementare, să reducă birocrația.

Întreprinderi mici vor fi și cele cu mai puțin de 750 de angajați

Atunci când depășesc 250 de angajați, IMM-urile devin întreprinderi mari în temeiul normelor actuale și se confruntă cu o creștere bruscă a obligațiilor de conformitate.

Această „margine abruptă” poate descuraja creșterea economică și poate limita competitivitatea.

Prin urmare, Comisia Europeană identifică o nouă categorie de întreprinderi, întreprinderile mici cu capitalizare medie, și anume întreprinderile cu mai puțin de 750 de angajați; și fie o cifră de afaceri de până la 150 de milioane euro, fie active totale de până la 129 de milioane euro.

Aceste întreprinderi mici cu capitalizare medie – aproape 38 de mii de întreprinderi din UE – vor avea acces pentru prima dată la anumite beneficii existente pentru IMM-uri, cum ar fi derogări specifice în temeiul Regulamentului general privind protecția datelor sau norme simplificate, cum ar fi normele privind prospectul, care simplifică și reduc costurile listării țărilor sud-mediteraneene la bursă.

Scutirea de la înregistrarea gazelor fluorurate cu efect de seră

Numai în 2026, aproximativ zece mii de întreprinderi nu vor mai trebui să se înregistreze pe portalul UE privind gazele fluorurate cu efect de seră în temeiul modificărilor propuse.

În prezent, toți importatorii și exportatorii de produse care conțin gaze fluorurate (gaze fluorurate) trebuie să se înregistreze.

Aproximativ două mii de noi companii solicită înregistrarea în fiecare lună, mulți dintre ei mici dealeri de mașini importând sau exportând câteva mașini second-hand cu gaze fluorurate în sistemul de aer condiționat.

Modificarea propusă va reduce sarcina de asigurare a conformității pentru întreprinderile mai mici care gestionează volume comerciale limitate, menținând în același timp obiectivele climatice ale regulamentului.

Scutiri privind normele GDPR

Propunerea de astăzi simplifică obligația de păstrare a evidențelor prevăzută în Regulament General de Protecția Datelor (GDPR), ținând seama de nevoile și provocările specifice ale întreprinderilor și organizațiilor mici și mijlocii, asigurând, în același timp, protecția drepturilor persoanelor fizice.

Propunerea scutește țările sud-mediteraneene și organizațiile cu mai puțin de 750 de angajați, pe lângă IMM-uri.

IMM-urile, țările sud-mediteraneene și organizațiile cu mai puțin de 750 de angajați vor avea obligația de a păstra evidențe numai atunci când prelucrarea datelor cu caracter personal prezintă un „risc ridicat” în temeiul GDPR.

Prin concentrarea cerințelor de păstrare a evidențelor asupra activităților cu risc ridicat, organizațiile își pot dedica resursele domeniilor în care protecția datelor este cea mai critică, menținând în același timp standarde ridicate de protecție a datelor.

De la hârtie la digital

Propunerea va accelera tranziția digitală, eliminând cerințele greoaie pe suport de hârtie din legislația privind produsele.

Normele actuale ale UE impun în continuare întreprinderilor să furnizeze declarații de conformitate pe suport de hârtie, instrucțiuni de utilizare și altele.

Prin digitalizarea acestor cerințe, întreprinderile pot transmite și distribui informații mai ușor, iar autoritățile naționale pot verifica conformitatea într-un mod mai eficient.

Securitate juridică prin specificații comune

Întreprinderile, inclusiv IMM-urile și țările sud-mediteraneene, vor avea o cale clară de a demonstra că produsele lor îndeplinesc cerințele UE, chiar și atunci când nu sunt disponibile standarde armonizate la nivelul UE.

Acest lucru le va oferi mai multă securitate juridică, va reduce costurile și va spori competitivitatea.

Introducerea treptată a obligațiilor de diligență necesară pentru baterii

Pentru a ajuta industria bateriilor să facă față provocărilor legate de aprovizionarea cu materii prime în perioade incerte, Comisia acordă întreprinderilor mai mult timp pentru a se pregăti pentru noile norme privind diligența necesară.

Termenul pentru respectarea acestor norme va fi amânat cu doi ani, din 2025 până în 2027.

Acest lucru oferă, de asemenea, mai mult timp pentru înființarea unor organisme terțe de verificare.

În plus, orientările privind diligența necesară vor fi publicate cu un an înainte ca obligațiile să intre în vigoare.

Acest lucru va oferi orientări în timp util întreprinderilor și va contribui la asigurarea unei puneri în aplicare mai bune a noilor norme.

Noua propunere este cel de-al patrulea pachet Omnibus de simplificare prezentat de Comisia Europeană în cadrul acestui mandat, într-un efort ferm la nivelul întregii instituții de a reduce birocrația inutilă și de a crea un mediu de reglementare care să stimuleze inovarea, creșterea economică, locurile de muncă de calitate și investițiile.

Omnibus I și II au raționalizat normele privind raportarea privind durabilitatea și normele privind diligența necesară și investițiile UE, oferind aproximativ 6,3 miliarde euro sub formă de asistență administrativă anuală.

Omnibus III, prezentat săptămâna trecută, s-a axat pe simplificarea politicii agricole comune, economisind până la 1,58 miliarde euro anual pentru fermieri și 210 milioane euro pentru administrațiile naționale.

Următorul pachet Omnibus, programat provizoriu pentru iunie 2025, se va axa pe apărare și va urmări să contribuie la atingerea obiectivelor de investiții stabilite în Cartea albă și să permită întreprinderilor inovatoare să prospere.

Acesta va fi urmat de un „omnibus” pentru industria chimică și de un pachet digital.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/mai 2025

Revista Arena Constructiilor aprilie 2025


Etichete:
Sus