După ce contractul cu fostul constructor a fost reziliat anul trecut, a fost desemnat noul câștigătorul al contractului pentru finalizare lucrărilor pe tronsonul I al drumului expres Craiova – Pitești.
Câștigătorul are la dispoziție 18 luni pentru finalizarea lucrărilor rămase de executat.
Valaorea contractului este de 439,29 milioane lei, fără TVA.
Finanțare lucrărilor între Craiova și Robănești este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile.
Asocierea Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi AS (lider de asociere) – Strade Bauunternehmung SRL – Visio Construction Works SRL va finaliza execuția lucrărilor.
Stadiu fizic a rămas la 57,06% după rezilierea fostului contract.
Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești are lungimea de 17,7 km și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova.
Ca punct final are limita județului Dolj cu Olt.
Acest tronson traversează teritoriile administrative ale localităților Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.
Încă 31,7 km aferenți lotului 3 al Drumului Expres Craiova-Pitești, cuprins între Slatina și Colonești, vor fi dați în trafic la sfârșitul acestui an, înainte de termenul contractual.
Peste 6 mil euro, pentru proiecte rutiere, intr-un municipiu
Anul trecut au fost dați în trafic primii 40 km de drum expres în România aferenți Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova – Pitești.
Drumul Expres Craiova – Pitești este împărțit în patru tronsoane, având o lungime de peste 121 km și câte două benzi pe fiecare sens.
Vor fi realizate 10 intersecții rutiere și 75 de poduri și pasaje.
Procedurile pentru semnarea noului contractul vor putea fi demarate peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
”După expirarea perioadei de contestații și semnarea noului contract, vom sprijini noul constructor, în așa fel încât perioada de execuție a lucrărilor să fie cât mai scurtă”, a declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.
Contractul inițial pentru construcția lotului 1 al DEx Craiova-Pitești a fost reziliat la sfârșitul anului trecut, după ce firma italiană Tirenna Scavi s-a dovedit incapabilă să mai continue lucrările.