Sectorul din drumul național DN1A cuprins între Centura București și intersecția cu șoseaua Chitila – Mogoșoaia va fi lărgit la 4 benzi.
În cadrul licitației, lansată pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor de lărgire, au fost depuse șase oferte.
Două firme și patru asocieri concurează pentru contractul cu valoarea estimată la 17 milioane de euro fără TVA.
Acestea sunt:
* Tracon SRL (România);
* Viarom Construct SRL (România);
* Asocierea Bog’art SRL (lider) – Alpenside SRL (România);
* Asocierea IBB-HIB Romania SRL (lider) – IBB Haus-Und Industriebau GMBH (România – Germania);
* Asocierea Maristar Com SRL (lider) – Hydrostroy AD (România – Bulgaria);
* Asocierea X-Way Infrastructure SRL (lider) – EN Electric Proiect Office SRL (România).
Durata pentru proiectarea și execuția lucrărilor este de un an din care, două luni pentru proiectare și 10 luni perioada de execuție a lucrărilor.
Proiectul prevede execuția următoarelor:
* lărgirea la 4 benzi de circulație x 3,5 m;
* lungime traseu 1,28 km;
* trotuare, cu o lățime de 2,5 m;
* zonă mediană de 1 m;
* zonă verde;
* pasaj pietonal subteran;
– amplasat vis-a-vis de intrarea în Parcul Mogoșoaia;
– dotat cu scări fixe, rulante și un lift la fiecare acces;
* pasaj pietonal suprateran;
– amplasat în nordul podului CF 700;
– dotat cu 2 lifturi și 2 scări fixe;
– va fi amplasată și o stație de transport în comun în vecinătatea pasajului;
– va facilita tranzitul și traversarea în siguranță a DN1A;
* amenajarea a 3 intersecții la nivel;
– intersecție DN1A cu DNCB;
– intersecție DN1A cu Șos. Chitila;
– intersecție DN1A cu Strada Valea Parcului;
* lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale;
– rețea nouă de canalizare pluvială cu o lungime totală de 1250 m;
– sistem de rigole carosabile pe ambele părți ale drumului;
– bazin de colectare a apelor, prevăzut cu grup de pompare și conductă de refulare;
* lucrări de consolidare;
* lucrări pentru siguranța circulației;
* amenajări peisagistice pentru spațiile verzi.
Valoarea estimată a contractului este de 85,50 milioane de lei fără TVA
Finanțarea se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, Programul Operațional Transport POT 2021-2027 și de la bugetul de stat.