Noi contracte modernizarea a căilor ferate și ridicare a restricțiilor de viteză au fost semnate.
Cele 7 contracte au valoarea totală de 1,6 miliarde de lei.
CF Mărășești – Tecuci Nord și Adjud – Siculeni, peste 73 milioane de lei
Cele șase contracte au fost semnate pentru execuția lucrărilor de tip Quick Wins – ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii.
Acestea au valoarea totală de 73,07 milioane de lei fără TVA.
Finanțarea va fi asigurată din fonduri nerambursabile PNRR.
Contractele au fose semnate de Sucursala Regională CF Galați Și Wiebe România SRL București și vizează lucrări pe liniile CF Mărășești – Tecuci Nord și Adjud – Siculeni.
Scopul lucrărilor este ridicarea restricțiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii și creșterea vitezei de circulație la 120 km/h (funcție de configurația traseului), pe următoarele loturi:
* Lot 1 Stația CF Cosmești, km 229+390 – 229+545 (fir I+II)
* Lot 2 Stația CF Cosmești, km 230+440 – 230+606 (fir I+II)
* Lot 3 Racordare Cosmești – Tecuci Nord, km 235+520 – 237+600 (linie simplă)
* Lot 4 Cosmești – Tecuci Sud, km 235+520 – 237+600 (fir II)
* Lot 5 Tecuci – Tecuci Nord, km 238+520 – 241+000 (linie simplă)
* Lot 6 Adjud – Urechești, km 0+000 – 2+545 (linie simplă).
Fiecare contract are durata de implementare de 24 de luni.
Antreprenorul va execuța lucrări de tip QUICK WINS, pe o lungime totală de 12,065 km CF.
CF Aghireș – Poieni (Lotul 2) – 1,53 miliarde de lei
Contractul încheiat între Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA și Asocierea RailWorks, formată din Arcada Company (România) și Alstom Transport SA (Franța) are valoarea de 1,53 miliarde de lei.
Contractul este pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Aghireș – Poieni (Lotul 2), aferentă obiectivului “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km).
Finanțarea va fi efectuată prin fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
Asocierea câștigătoare va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe întrega secțiune Aghireș – Poieni, care are 36,53 km.
De asemenea, va efectua și lucrări civile în stațiile Huedin și Poieni, haltale de mișcare Stana și Brăișoru, punctele de oprire – Aghireș, Jebuc și Bologa, modernizarea lucrărilor de artă – 3 poduri, 67 podețe, 2 tuneluri la Stana, în lungime de 298 m (fir I), respectiv 320 m (fir II), 1 pasaj superior, 1 pasaj denivelat (ecoduct), sisteme automate de semnalizare la 16 treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.
În cadrul lucrărilor aferente distanței Aghireș – Poieni sunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:
* pasaj pietonal subteran la Huedin (construcție nouă) ;
* clădire nouă de călători în stația Poieni;
* panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 11,748 km;
* rampă de încărcare-descărcare în stația Huedin;
* substație nouă de tracțiune în zona stației Poieni.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor- Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030