Oferte locuri de munca top

Centura Giurgiu Vest: Urmeaza semnarea contractului

A fost respinsă a doua contestație depusă în cadrul procedurii de atribuire a contractului pentru execuția lucrărilor la Varianta Ocolitoare Giurgiu Vest.

Contractul de 350 de milioane lei urmează să fie semnat de Consiliul Județean Giurgiu cu asocierea IBB HIB – Coni, care a fost selectată drept câștigătoare atât la prima evaluare cât și după reevaluarea ofertelor.

Asocierea nemulțumită de rezultatul procedurii de evaluare este Bog’Art (lider), Trace Group Hold.

În noiembrie anul trecut, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a decis să fie reevaluate ofertele, după ce reprezentanții liderului Bog’Art au depus contestație. Consiliul a admis prima contestaţie a Asocierii Bog’Art constatând „modul excesiv, formalist și nelegal al evaluării ofertei sale”.

La reevaluare, câștigătorul selectat a fost Asocierea IBB-HIB Romania (lider), Coni, IBB Haus -und Industriebau GmbH, Euro Construct & Industrytechnik SRL, General Trust Argeș SRL. Același constructor fusese selectat drept câștigător și inițial.

După rezultatul comunicat de autoritatea contractantă privind reevaluarea ofertelor, asocierea condusă de Bog’Art a depus o a doua contestație în cadrul acestei proceduri de achiziție publică.

Potrivit documentului, Bog’art susținea că autoritatea contractantă a pornit reevaluarea de la premisa greșită că toate aspectele deja invalidate anterior de către Consiliu ar reprezenta neconformităţi. La reevaluare, neconformitățile ar fi trebuit să fi fost încadrate în afara dispoziţiilor privind abaterile tehnice minore și/sau viciilor de formă. Dar autoritatea contractantă le-ar fi încadrat ca abateri, susțin reprezentanții Bog’Art.

Așadar, Bog’art a cerut anularea și de această dată a raportului procedurii transmis de autoritatea contractantă, dar și obligarea acesteia la respectarea deciziei CNSC.

Însă, de această dată, CNSC nu i-a dat dreptate asocierii contestatoare, respingând pe fond cea de-a doua contestație.

După această decizie, CJ Giurgiu urmează să facă demersurile pentru semnarea contractului, dar soluția CNSC poate fi atacată și în instanță.

Proiectul este finanțat din fonduri nerambursabile aferente Programului Operațional Transport 2021-2027 și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor.

Varianta de ocolitoare Giurgiu începe din sensul giratoriu de pe DN5 de la km 56+182 aferent obiectivului „Drum de legătură DN5 km 60+500 – Șoseaua de Centură Podul Prieteniei km 61+400 (7 km drum nou)” unde a fost proiectată o intersecție giratorie cu o rază exterioară de 29m și o rază interioară de 18 m având o lățime a părții carosabile de 5,50 m pentru fiecare bandă din cele două avute și acostament de 1,5 m, sens giratoriu ce face parte din obiectiv.

Această intersecție va asigura circulația între București, orasul Giurgiu, Punctul Vamal Giurgiu și DN5B.

Valoarea acestui contract este estimată la 380,65 milioane lei, fără TVA.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/iunie 2025

Revista Arena Constructiilor iunie 2025


Etichete:
Sus