Interconexiunea rutieră și feroviară Fehmarnbelt va fi cel mai mare tunel submarin din lume. Tunelul va face legătura între Danemarca și Germania.
Cel mai mare tunel feroviar și rutier va avea o lungime de 18 km și va asigura legătura dintre regiunea Lolland Falster din Danemarca și regiunea Schleswig Holstein din Germania.
În urma construcţiei lui călătoria dintre cele două ţări va fi scurtată la doar 10 minute cu mașina și 7 minute cu trenul, comparativ cu actualul timp de călătorie care este de o ora cu feribotul sau un ocol de 160 km cu mașina prin regiunea daneză Jutland.
Contractul pentru construcţia acestui proiect de infrastructură a fost semnat de guvernul danez și contractorii Femern Link la începtul acestei săptămâni. Consorţiul de firme a câștigat trei contracte. Două dintre ele se referă la construcţia tunelului și a fabricii care va produce elementele prefabricate. Al treilea acoperă construcţia de elemente auxiliare precum punct de taxare, rampe și poduri. Cele trei contracte au o valoare totală de 3,4 miliarde de euro.
Consorţiul câștigător este compus din Vinci Construcţii, Per Aarsleff Holding, Soletanche-Bachy International, CFE, Wayss & Freytag Ingenieurbau, Max Bogl Stiftung& Co, BAM Infra and BAM International. Viitorii constructori au desemnat Dredgind International ca subcontractor și consultant.
Contractele semnate la începutul acestei săptămâni sunt condiţionate de aprobări viitoare iar lucrările vor începe după ce partea germană va emite autorizaţiile de construcţie.
Rasfoieste revista ARENA Constructiilor nr 3/mai 2016
Articole disponibile fara abonament – paginile 21-22, 23-24, 25, 29, 30- 33, 34-35, 40-41,43-44