Oferte locuri de munca top

Ce investitii urmeaza sa finanteze Fondul Suveran de Dezvoltare si Investitii

Fondul Suveran de Dezvoltare și Investiții a revenit în atenția publică, după ce Guvernul Tudose a fost învestit cu un nou Program de Guvernare.

Fondul va fi alcătuit, în principal, din companiile de stat profitabile, iar valoarea sa va depăși 10 miliarde de lei.

„Noi am avut, în vara anului 2016, o întâlnire câțiva colegi, în care am creionat cum ar trebui să fie Programul de Guvernare pentru ca România să intre într-o nouă etapă de dezvoltare. La acea întâlnire, Mihai a venit cu ideea acestui fond de dezvoltare, care a fost completat, el l-a elaborat ca și proiect, l-a depus la Palatul Victoria, am discutat zilele astea și nu cred că se poate și nu cred că e firesc să fie adoptată prin Ordonanță de Urgență. Vom intra între primele proiecte legislative în Parlament, la începutul lunii septembrie”, a declarat Liviu Dragnea, la finalul ședinței Comitetului Executiv Național al PSD, când a fost definitivat noul Program de Guvernare.

Așadar, Fondul, creația actualului premier, se va putea folosi de veniturile din privatizări, din dividende ale acestor companii, precum și din veniturile provenite din emisiuni de obligațiuni sau din vânzarea de active neperformante (case de odihnă, hoteluri – aparținând unor companii al căror obiect de activitate este cu totul altul).

Scopul fondului va fi acela de a dezvolta sau a construi de la zero afaceri în domenii prioritare pentru statul român, care să se susțină economic – deci cu un anumit grad de profitabilitate – singur sau împreună cu alte fonduri de investiții sau investitori privați.

Guvernul estimează că, prin FSDI, în următorii patru ani, în economia României vor intra 10 miliarde de euro.

În opinia guvernanților, fondul va duce, printre altele, la apariția a numeroase fabrici în agricultură și industrie, dar și la capitalizarea unor firme, precum Tarom, CFR, Șantierul Naval Constanța, C.E.C., Nuclearelectrica, astfel încât acestea să își poată extinde activitatea sau, după caz, să achiziționeze noi capacități: flotă de avioane, de nave, de garnituri de tren.

În următorii patru ani, cele mai mari investiții ale FSDI ar urma să fie realizate în sănătate, prin construirea unui spital republican și a opt spitale regionale. Valoarea totală finanțată din FSDI este estimată la 3,5 miliarde de euro.

În plus, alte 3 miliarde de euro vor viza construirea de autostrăzi și căi ferate rapide, având prioritate autostrăzile care nu pot fi finalizate sau demarate din fonduri europene până în 2020.

FSDI, împreună cu alte bănci internaționale, precum Banca Europeană de Investiții, Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare și Banca Mondială, va construit în parteneriat public-privat autostrăzi pe care le va deține pentru o perioadă de 30 de ani și care vor fi cedate înapoi statului român, pe măsură ce bugetul de stat va avea disponibilități pentru a le răscumpăra.

Finanțatorii și-au manifestat interesul, în special, pentru proiectele care se susțin economic. Spre exemplu, cele care au un trafic care să susțină necesitatea unei autostrăzi, pentru a concura cu proiecte propuse de state vecini.

Potrivit Guvernului Tudose, sunt cinci autostrăzi care respectă aceste criterii, dintre care una, Pitești – Craiova, este prevăzută pentru finalizare din fonduri europene până în anul 2021.

Mai departe, dacă celelalte patru nu vor fi finanțate de la buget, vor fi lansate prin aceste fonduri:

* o autostradă care să stăbată munții între Transilvania și Moldova (Târgu Mureș-Iași),

* o a doua autostradă prin Sudul României, care să unească Transilvania cu Oltenia și Țara Românească (Timișoara-București),

* o a treia, care să străbată munții de pe Valea Prahovei (Comarnic-Brașov) și

* o a patra, care să unească Moldova cu Țara Românească (Iași-București).

În ceea ce privește calea ferată rapidă, finanțarea prioritară se va folosi pentru refacerea căii ferate și modernizarea acesteia, astfel încât să avem trenuri care circulă cu viteze de peste 100 km/h, din direcția Vest – București, Chinișinău – Iași – București, Bucureși – Constanța, București – Brașov.

În plus, alături de FSDI, cel târziu în primul trimestru din 2018, se va crea un Fond Național de Dezvoltare. Acesta va cuprinde companii unde statul deține participații și care, în prezent, sunt administrate de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului. Totodată, acesta va mai cuprinde și companii de stat care nu vor putea fi incluse în FSDI din cauza interdicției europene, care stipulează faptul că, în unele cazuri, companiile de producție și distribuție nu pot fi administrate de aceeași entitate. În acest fel, se evită comportamentul de monopol. Ca urmare a acestor reglementări, Transelectrica și Transgaz vor fi administrate și deținute de FND, iar Hidroelectrica sau Romgaz de către FSDI. AVAS se desființează.

Ca și FSDI, FND va rămâne, pe toată perioada de funcționare, în proprietatea exclusivă a statului român.

 

 

Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia iunie 2017 (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

2 Comentarii

  1. Dutu said:

    Bla , bla , bla !
    Baga acolo la gramada companii cu profit, cu companii falite, sa spele ei toate furturile pe care le-au facut pe la Tarom si CFR, si mai fur si firmiturile de profit care or mai ramane, daca mai ramane ceva.
    In cel mai frumos caz, vor baga ceva bani in TAROM sa o faca fecioara curata, si o vor privatiza pe niste comisioane platite pe persoana fizica.

Sus