Oferte locuri de munca top

Cand vom circula pe Autostrada Transilvania, de la Brasov la Bors

Un singur tronson de autostradă ar urma să fie finalizat anul acesta din Autostrada Transilvania (Brașov – Borș), parte din A3 București – Borș, potrivit estimărilor făcute de CNAIR într-o notă informativă.

Este vorba de cei 13,55 km ai subsecțiunii Nușfalău – Suplacu de Barcău.

Totuși, finalizarea acesteia nu ne-ar fi de mare ajutor pentru că se află între segmente  de autostradă pe care lucrările sunt în curs de execuție și unele sunt estimate că vor fi terminate peste patru ani.

Anul viitor perspectivele pentru Autostrada Transilvania sunt, însă, mai bune pentru că oficialii prognozează finalizarea a încă 28 de km.

 

 

Mai precis, în vara anului viitor ar urma să fie încheiate lucrările pe Chețani – Câmpia Turzii și Zimbor – Poarta Sălajului.

Traseul de peste 15km Chețani – Câmpia Turzii este important pentru că astfel ar urma să circulăm neîntrerupt pe autostradă de la Târgu Mureș la Nădășelu (Cluj Napoca) pe 145 km.

Cu toate că primele lucrări au demarat în urmă cu 20 de ani, în prezent din cei 414 km ai autostrăzii Brașov – Borș se circulă numai pe aproape un sfert.

În execuție sunt 71,545 km.

De asemenea, se află în procedură de achiziție publică execuția lucrărilor pentru circa 96 km.

Mai mult de o treime, însă, din Autostrada Transilvania, se află în fază incipientă, în stadiul de studiu de fezabilitate inițial și corecții de traseu aprobate în 2007/2008. Adică circa 144 km, de la Brașov la Târgu Mureș.

 

C.N.I. pregateste mari licitatii de peste doua miliarde euro

Reprezentanții CNAIR estimează că anul acesta vor fi semnate contractele pentru subsecțiunile 3C1 și 3C2.

Pentru subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550) a Autostrăzii Transilvania, în data de 6 ianuarie a.c. a fost relansată pentru a patra oară procedura de achiziție publică în vederea atribuirii contractului de proiectare și execuție a lucrărilor, termenul limită pentru depunerea ofertelor fiind stabilit pentru data de 15 martie 2023.

Reluarea procedurii de atribuire a fost necesară ca urmare a faptului că, în cadrul procedurii anterioare, în urma punerii în aplicare a dispozițiilor definitive ale instanțelor de judecată competente, s-a constatat că nu a fost depusă nicio ofertă admisibilă, motiv pentru care procedura a fost anulată pe 1 septembrie anul trecut.

Semnarea contractului pentru acest tronson este estimată pentru al doilea semestru al anului 2023.

Pentru subsecțiunea 3C2 Chiribiș – Biharia (km 30+550 – km 59+100), au fost depuse cinci oferte. Semnarea contractului pentru acest tronson este estimată pentru al doilea semestru al anului 2023.

În februarie anul acesta a fost lansată licitația și pentru cel mai dificil și scump lot de autostradă: Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău, inclusiv Tunelul Meseș. Are valoarea estimată de 8,85 miliarde de lei fără TVA iar constructorii pot depune oferte până pe 6 aprilie.

Spre deosebire de Autostrada Transilvania Brașov – Borș, unde după 20 de ani de la primele lucrări încă mai sunt 95 de km fără constructor desemnat și 144 km cu SF inițial, pe Autostrada Moldovei, de la Buzău la Pașcani, contractele pentru 10 loturi au fost atribuite constructorului băcăuan UMB.

În prezent, UMB lucrează pe circa 179 km din A7, iar după semnarea în februarie anul acesta a contractelor pentru Bacău – Pașcani va lucra pe un front neîntrerupt de peste 250 de kilometri de autostradă.

Stadiul secțiunilor aferente Autostrăzii Transilvania

– Secțiunea 1A Brașov – Făgăraș (km 0+000 – km 48+100), – stadiul SF

– Secțiunea 1B Făgăraș – Sighișoara (km 0+000 – km 52+150) – stadiul SF

– Subsecțiunea 1C1 Sighișoara – Tg. Mureș (km 0+000 – km 43+540) – stadiul SF

– Subsecțiunea 1C2 Tg. Mureș – Ungheni drum de legătură (km 0+000 – km 4+500) – în circulație

– Subsecțiunea 1C3 Ungheni – Ogra (km 4+500 – km 14+605) – în circulație

– Subsecțiunea 2A1 Ogra – Iernut (km 0+000 – km 3+600) – în circulație

– Subsecțiunea 2A2 Iernut – Chețani (km 3+600 – 21+500) – în circulație

– Subsecțiunea 2A3 Chețani – Câmpia Turzii (km 21+500 – km 37+191) – în execuție, termen de finalizare august 2024

– Secțiunea 2B Câmpia Turzii – Gilău (km 0+000 – 52+533) – în ciculație

– Subsecțiunea 3A1 Gilău – Nădășelu (km 0+000 – km 8+700) – în circulație

– Subsecțiunea 3A2 Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500) – în execuție, termen de finalizare iulie 2025

– Subsecțiunea 3B1 Mihăiești – Zimbor (km 0+000 – km 13+260) – în execuție, termen de finalizare iulie 2025

– Subsecțiunea 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului (km 13+260 + km 25+500) – în execuție, termen de finalizare august 2024

– Subsecțiunea 3B3 Poarta Sălajului – Zalău (km 25+500 – km 40+637) – în licitație, termen finalizare trimestrul III 2027

– Subsecțiunea 3B4 Zalău – Nușfalău (km 40+637 – km 66+500), inclusiv Tunelul Meseș – în licitație, termen finalizare trimestrul III 2027

– Subsecțiunea 3B5 Nușfalău – Suplacu de Barcău (km66+500 – km 80+054) – în execuție, termen de finalizare trimestrul II 2023

– Subsecțiunea 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550) – în licitație, termen finalizare trimestrul III 2025

– Subsecțiunea 3C2 Chiribiș – Biharia (km 30+550 – km 59+100) – în licitație, termen finalizare trimestrul III 2025

– Subsecțiunea 3C3 Biharia Borș (km 59+100 – km 64+450) – în circulație

Sus