Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – Faza II va costa peste 300 milioane euro.
Guvernul urmeză să aprobe în ședința sa de astăzi indicatorii tehnico-economici pentru acest obiectiv de investiții.
Lungimea traseului modernizat este de aproape 9 kilometri, iar traseul nou va fi realizat pe o lungime de 7 kilometri.
Finanțarea obiectivului de investiții va fi realizat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, precum și din alte surse legal constituite.
Obiectivele principale ale proiectului sunt:
* Modernizarea și electrificarea liniei de cale ferată existente, între cap Y stația Mogoșoaia și cap Y stația Balotești
În cadrul lucrărilor de modernizare se va realiza o infrastructură și o suprastructură nouă pentru firul II al căii ferate Mogoșoaia – Balotești (Firul I fiind nou realizat în cadrul proiectului de dublare a intervalului Mogoșoaia – Balotești în anul 2020).
Halta de mișcare Balotești se va sistematiza și se vor realiza peroane și facilități pentru accesul călătorilor și clădirea container CE. Se va electrifica linia de cale ferată pe secțiunea cuprinsă între Mogoșoaia și Balotești.
* Realizarea din capătul Y al stației Balotești a unui racord de cale ferată electrificată la noul terminal (Terminalul est)
Lungimea liniei de racord, măsurată din capătul Y al Haltei de mișcare Balotești până în capătul din stația terminus este de aproximativ 7 km.Racordul de cale ferată va fi parțial în subteran pe o lungime de 4,130 km. Tunelul începe de la km 25+350 și se termină la km 29+480, iar Stația este cuprinsă între km 29+490 – km 29+753.
* Racord cale ferată la zona Cargo
Se va reface racordul existent pe același amplasament. Lungimea liniei este de 0,5 km.
Valoarea totală a investiției este de 1.514.153 mii lei, inclusiv TVA, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de 1.263.194 mii lei.
În prezent, Aeroportul Internațional Henri Coandă București este deservit direct de calea ferată prin H.m. AIHCB Terminal 1 (km 19+075) amplasată la capătul liniei de racord către aeroport care se desprinde din intervalul de linie dublă Mogoşoaia – Baloteşti prin ramificaţia R. Aeroport T1 (km 16+085).
Faza a II-a studiului de fezabilitate ”Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București” are ca obiectiv deservirea Terminalului viitor Est al AIHCB.