Oferte locuri de munca top

Bucurestiul a atras noi comercianti din intreaga lume

Bucurestiul a atras peste 20 de noi retaileri din intreaga lume in principalele centre comerciale din oras si ocupa, alaturi de Praga, capitala Cehiei, prima pozitie in topul regional privind atragerea de noi investitii de profil, arata o analiza CBRE.

Nu mai putin de 80 de noi branduri consacrate au intrat pe pietele din Europa Centrala si de Est intr-o perioada in care numarul proiectelor si al dezvoltatorilor de spatii comerciale se afla pe un trend ascendent.

Bucurestiul si Praga au atras, fiecare, cate 22 de noi branduri, ceea ce pozitioneaza cele doua capitale europene pe primul loc in topul oraselor din Europa Centrala si de Est in care noi retaileri au deschis spatii comerciale.

Cei 80 de noi retaileri nou intrati in regiune au deschis, doar in cursul anului trecut, peste 85 de noi spatii comerciale, dintre care aproximativ jumatate sunt lanturi de magazine din Italia, Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie.

“Nivelul consumului si cheltuielile cu retailul din tarile dezvoltate ale Europei Centrale si de Est au crescut cu 6,6% in 2016, insa pastreaza in continuare un nivel redus fata de statele din Vestul Europei. Centrele comerciale moderne, retail park-urile sau spatiile comerciale stradale s-au dezvoltat intr-un ritm accelerat in regiune, ceea ce a condus la o crestere puternica a interesului retailerilor pentru extindere, lucru care creeaza premisele intrarii unor noi nume in ECE. Romania este a doua cea mai populata tara din regiune, cu semnale pozitive clare in privinta evolutiei economice, a cresterilor salariale, cat si a cheltuielilor, iar toate aceste semnale vor atrage noi jucatori la nivel local”, crede Walter Woelfler, Head of Retail, CBRE CEE, prezent recent la evenimentul CEE Retail Days, desfasurat pentru prima data in Romania.

Potrivit datelor CBRE, 34% din total reprezinta branduri de lux si destinate segmentului de business, iar 13% a fost reprezentat de cafenele si restaurante.

Retaileri precum Forever 21, Uterque, 4F, O bag, US Polo, COS, Skechers, Superdry sau NYX sunt doar cateva nume care si-au extins activitatea in regiunea Europei Centrale si de Est, toti inaugurand spatii comerciale si in Romania.

“Analizam aproximativ 3.000 de contracte pe care agentii CBRE le incheie in EMEA, iar datele arata ca cea mai mare parte dintre acestea vin din industria fashion si zona restaurantelor si a cafenelelor. F&B (Food & Baverage) continua sa creasca, iar dezvoltatorii aloca suprafete din ce in ce mai mari acestor zone, fiind un trend care va continua si in anii urmatori, Romania find puternic reprezentata si influentata de aceasta tendinta”, a mai punctat Walter Woelfler.

 

Topul oraselor europene cu cele mai multe branduri atrase pe piata

Cu 22 de noi branduri care au deschis magazine la nivel local, Bucurestiul ia fata unor mari capitale precum Berlin si Madrid si se afla in topul european al oraselor cu cele mai multe nume noi atrase la nivel local.Londra (65), Paris (36) si Moscova (33) sunt capitalele europene care au atras cei mai multi retaileri in cursul anului 2016.

Economia Romaniei a fost puternic influentata de cresterea consumului, iar acest lucru s-a putut observa inclusiv in retail, acolo unde majoritatea operatorilor comerciali au raportat cresteri ale vanzarilor, iar principalele industrii vizate de climatul pozitiv au fost cele de fashion, electro-IT, restaurante sau servicii.

 

Evolutia pozitiva din tara noastra a condus si la decizia unor noi retaileri sa intre pe piata din Romania. In prima parte a acestui an, Stradivarius Man, lantul de magazine destinat barbatilor si detinut de grupul Inditex, a inaugurat un spatiu comercial in centrul comercial ParkLake din Capitala, retailerul spaniol Uterque si grupul francez Longchamp au deschis cate o unitate in Baneasa Shopping City, in timp ce mall-ul Promenada a semnat un contract cu magazinul spaniol specializat in vestimentatie pentru copii, Nanos.

“Generatia Millennials cheltuie aproximativ 50% din venituri pe relaxare, in special pentru iesirile cu prietenii, achizitii de produse si servicii, cinematograf, concerte sau activitati variate, tendinta care se observa si in cazul Generatiei Z, a persoanelor nascute intre 1995 si 2010. Spre deosebire de Millennials, cei din Generatia Z isi doresc sa petreaca mai mult timp liber fiind mai productivi sau creativi si nu doar pentru iesirile cu prietenii. Tot acestia sunt si cei pentru care granitele dintre online si offline nu mai exista si, practic un magazin fizic si o oferta online nu vor mai oferi diferente notabile. Aici intervine avantajul conceptului omni-channel, care va elimina barierele comerciale dintre traditional si online”, a declarat Luiza Moraru, Head of Asset&Retail Services, CBRE.

Lantul de restaurante cu specific mexican Taco Bell a inaugurat recent primul sau spatiu comercial in Romania, in timp ce retailerul de echipamente sportive Under Armour sau lantul de incaltaminte si accesorii pentru femei Nine West pregatesc noi spatii comerciale la nivel local.

“Dezvoltatorii si proprietarii de centre comerciale investesc tot mai mult in noi concepte destinate zonei restaurantelor, sector care s-a dezvoltat intr-un ritm accelerat si in Romania, iar tot acest avant investitional face parte si dintr-o strategie de refurbishment si redevelopment prin care marile spatii comerciale trec la nivel local. Inclusiv aceasta tendinta vine ca o cerinta a generatiilor Millennials si Z, pentru care socializarea in spatii tip food-court s-aextins cu rapiditate”, a mai adaugat Luiza Moraru.

La nivel regional, tot mai multe companii cauta sa isi extinda activitatea. Printre acestea se numara branduri precum Tesla, Bolia, Hema, Palmers, Kiko, Scalpers sau TK Maxx.

 

Revista – Rasfoieste revista ARENA Constructiilor , editia octombrie (click aici)

TopJobs  –  Oferte locuri de munca in constructii (click aici)

Newsletter – Primesti gratuit stirile ARENA Constructiilor ! click aici!

Sus