Oferte locuri de munca top

Bucuresti: Un pasaj peste cale ferata va asigura legatura cu cartierul Henri Coanda

Un pasaj superior peste linia de cale ferată București – Constanța este prevăzut să fie construit pentru a facilita conexiunile dintre zona centrală a orașului aflată la sud de CF București-Constanța și complexul de locuințe Henri Coandă situat pe partea de nord a căii ferate.

În vederea realizării acestui proiect, în conformitate cu tema de proiectare privind achiziția serviciilor de elaborare documentație tehnico-economică pentru studiul de fezabilitate, urmează să fie încheiat un protocol între Compania Națională de Căi Ferate (CFR) și Primăria Municipiului București (PMB).

Pentru obiectivul de investiție ”Revizuire Studiu de fezabilitate Obiect 11 – Nod Avionului”, pentru care se propune încheierea unui parteneriat, proiectul care constituie obiectul asocierii vizează construirea unui pasaj superior peste CF București – Constanța, în contextul în care traficul generat de cartierul Henri Coandă va crește în timp.

Obiectivul de investiții „Obiect 11 – Nod Avionului” se suprapune proiectului de Tren Metropolitan București, asigurând astfel permeabilitatea și creșterea siguranței circulației feroviare.

De asemenea, la nivelul Ministerului Transportului, în cadrul PI 2021-2030 și cu finanțare din PT 2021-2030, se identifică proiectul Orbital București care conține Drumul Radial DR5 – Etapa 1: Bd. Platanilor – DNCB – Legătură Aeroport AIHC – Autostrada A0 și Etapa 2: Șoseaua Pipera prin Strada Căpitan Aviator Alexandru Șerbănescu, iar obiectivul „Obiect 11 – Nod Avionului” se corelează cu DR5 prin realizarea unei legături multimodale între traficul rutier și serviciile metropolitane pe linia București – Obor – Băneasa – Vasile Milea.

Parteneriatul între Primăria Municipiului București și CFR  va viza implementarea de proiecte privind:

* serviciul public de transport feroviar de călători de interes local;

* dezvoltarea infrastructurii feroviare publice;

* reţelele destinate pentru operarea serviciilor feroviare de transport urban sau suburban de călători;

* liniile ferate industriale şi, după caz, infrastructura feroviară privată;

* infrastructura de servicii conexe transportului feroviar;

* gările pentru călători, clădirile acestora;

* regenerarea urbană;

* dezvoltarea zonelor rurale;

* căile de comunicaţie, clădiri, împrejurimi, mobilier urban, amenajări de spaţii verzi, parcuri şi grădini publice, pieţe pietonale şi celelalte lucrări de amenajare a spaţiilor publice care contribuie la reutilizarea spaţiului urban sau, după caz, rural şi la creşterea calităţii vieţii pentru cetăţenii din zonele vizate;

*sistemele de transport inteligente şi, după caz, subsisteme sau componente ale acestora.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/mai 2025

Revista Arena Constructiilor aprilie 2025


Etichete:
Henri Coanda  Nod Avionului  Orbital București  Drumul Radial DR5  
Sus