Astăzi premierul Ilie Bolojan s-a întâlnit cu constructorul băcăuan al Autostrăzii Moldovei (A7), Dorinel Umbrărescu, chiar pe șantierul tronsonului Focșani – Bacău.
Pe lângă, cel mai probabil măsurile pentru plata facturilor, discuțiile s-au axat și pe verificarea de către autorități a stadiului lucrărilor și posibilitatea constructorului de a finaliza acest proiect până la termenul limită al PNRR din august 2026.
Potrivit directorului general al CNAIR, Cristian Pistol, stadiul fizic al lucrărilor este de circa 80% pe primele două loturi (Focșani – Domnești Târg și Domnești Tărg – Răcăciuni), iar pe lotul Răcăciuni – Bacău stadiul fizic este de aproximativ 60%.
„În acest ritm sunt șanse reale ca anul acesta să deschidem circulația cel puțin până la Adjud (50 km)”, a precizat Cristian Pistol.
Finalizarea în termen a lucrărilor pe acest tronson de autostradă (96 km) ca și pe tronsonul vecin (Bacău – Pașcani) este foarte importantă atât pentru asigurarea continuității pe coridorul 9 Pan-european cât și pentru dezvoltarea economică a Moldovei.
Lucrările pe cele șase loturi dintre Focșani și Pașcani, contractate de constructoriul român UMB, sunt finanțate prin PNRR.
Potrivit graficelor de lucrări, anul viitor (2026) se va circula pe autostradă de la București la Pașcani, pe o distanță de aproximativ 390 km (A7 – A3).
Autostrada Focșani Bacău este împărțită în:
* Tronson 1: Focșani – Domnești târg (35,6 km): Valoarea contractului este de 2,35 miliarde lei fără TVA.
* Tronson 2: Domnești Târg – Răcăciuni: (39 km): 2,48 miliarde lei fără TVA.
* Tronson 3: Răcăciuni – Municipiul Bacău (21,5 km): 1,67 miliarde lei fără TVA.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie – august 2025