Solplanet x AeroFix

Bilka Steel si-a dublat volumul vanzarilor de tigla metalica

1.jpg Bilka Steel, producator roman de invelitori metalice (tigla metalica), a inregistrat in primele 11 luni ale anului o crestere a volumului de tigla vanduta de 50% fata de aceeasi perioada a lui 2012. Societatea a vandut in acest an 3 milioane de mp de tigla metalica.
Cifra de afaceri inregistrata de companie pe perioada 1 ianuarie-30 noiembrie s-a ridicat la 100 milioane lei, in crestere cu 41 procente fata de acelasi interval al anului 2012. Pentru sfarsitul lui 2013 reprezentantul Bilka estimeaza o crestere similara cu cea inregistrata la 11 luni.
Horatiu Tepes, proprietar Bilka Steel, a declarat:
„Ne-am mentinut pozitia de lideri pe piata autohtona de invelitori metalice si vom incheia anul cu peste 3,2 milioane de mp de invelitori vandute. Ascensiunea business-ului peste asteptari si bugete este rezultatul investitiilor realizate an de an in tehnologie, a serviciilor oferite clientilor, dar si a performantelor obtinute de oamenii nostri de vanzari care au dus in piata produse fara rabat de la calitate. Ne-am concentrat foarte mult pe oferirea unui pachet complet de servicii pentru a raspunde oricaror nevoi si cerinte din piata. Astfel am pus la dispozitia clientilor un sistem complet de acoperis, o gama larga de produse si culori, transport, montaj, consultanta la achizitie si asistenta post vanzare. Acest aspect se reflecta in cresterile spectaculoase inregistrate in raport cu competitia”.
Inca de la intrarea sa pe piata, in 2009, Bilka Steel a inregistrat constant cresteri. Horatiu Tepes, proprietar Bilka Steel, a precizat:
„In primul an complet de prezenta pe piata autohtona ca producator, am reusit sa vindem aproximativ 700.000 mp. Asta se intampla in 2009. Cand am incheiat anul trecut cu vanzari de peste 2 milioane de mp de invelitori metalice, am stiut ca se poate mai mult si ne-am propus sa crestem in volum cu 25 de procente. La sfarsitul lunii octombrie ne depasisem deja obiectivul. Daca anul trecut am reusit sa doboram recordul inregistrat de un alt producator autohton, anul acesta ne-am doborat propriul record.”
*Tigla clasica a reprezentat aproape 45% din vanzari
Cea mai mare pondere in totalul vanzarilor a avut-o tigla metalica Clasic, aproximativ 45%. Principalul motiv pentru care romanii au optat pentru acest tip de tigla este raportul calitate-pret al produsului, de neegalat in piata autohtona.
In materie de culoare, anul acesta, compania a inregistrat o crestere pentru nuantele inchise, maro, ciocolatiu si negru. Doar 5% din romanii care si-au acoperite casele cu tigla metalica, au optat pentru culori indraznete ca albastru sau verde. O surpriza au facut culorile mate, care au reprezentat aproximativ 50% din volumul vanzarilor, 1,5 milioane mp.
„Faptul ca romanii opteaza pentru nuante de maro si ciocolatiu, in conditiile in care acestea sunt si nuantele cele mai des intalnite pentru decorarea locuintelor la exterior, consider ca este un semn de maturizare a consumatorului. Acesta respecta comunitatea din care face parte. Un alt semn de maturizare a consumului in Romania este faptul ca peste 80% din clienti opteaza pentru un sistem complet de acoperis, care cuprinde pe langa invelitoarea metalica, sistemul pluvial, opritorii de zapada si alte accesorii. Asa se intampla si in tarile din Vestul Europei”, declara Horatiu Tepes. Bilka Steel a avut in 2012 afaceri de 74 milioane de lei. Pe langa producatorul Bilka Steel, alte doua companii din grup activeaza in domeniul constructiilor: HG Construct cu sediul in Fagaras si Bilka Transilvania cu sediul in Cluj care se ocupa de distributia si montajul produselor marca Bilka.
Fabrica Bilka Steel din Brasov are in prezent halele de productie care acopera o suprafata de peste 17.500 mp. Pe poarta fabricii au iesit doar anul trecut peste 2 milioane mp de tigla metalica. Liniile de productie sunt complet automatizate, bazandu-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.

Sus