 Cele șapte loturi de autostradă construite de grupul românesc UMB au șanse mari să se încadreze în termenul limită impus prin PNRR.
Cele șapte loturi de autostradă construite de grupul românesc UMB au șanse mari să se încadreze în termenul limită impus prin PNRR.
În momentul actual, autostrada A7 Focșani – Bacău se apropie chiar de un stadiu fizic al lucrărilor de 90% și nici un proiect nu este cu mult sub stadiul fizic de 40%.
Potrivit directorului general al CNAIR, Cristian Pistol, este activitate intensă pe șantierul lotului 2 Domnești Târg-Răcăciuni al Autostrăzii Focșani – Bacău.
Constructorul român, UMB Spedition, lucrează acum în special:
– în zona pasajului de la Domnești Târg, unde se execută lucrări de hidroizolație, după ce a fost turnată placa de suprabetonare,
– la podul peste râul Trotuș,
– la nodul Adjud,
Valoarea contractului pentru construirea acestui lot (38,78 km) este de 2,48 miliarde de lei (fără TVA), iar finanțarea este asigurată prin PNRR.
Pe întregul lot stadiul fizic a depășit 85%, dar dacă vor permite condițiile meteorologice să se mențină actualul ritm de lucru, circulația va putea fi deschisă până la Adjud.
Astfel se va putea circula de la București la Adjud, doar pe autostradă (A3 și A7), chiar de anul acesta.
Anul viitor, după finalizarea lucrărilor și pe celelalte sectoare ale A7, se va putea circula pe autostradă de la București la Pașcani (A3 și A7), după cum a declarat directorul general al CNAIR.
- Autostrada A7 „Moldovei”
Comisia europeană a acceptat varianta revizuită a PNRR. Ministerul Transporturilor a clarificat prin memorandumul aprobat de Guvern care sunt proiectele rutiere ce vor rămâne finanțate prin PNRR împrumut, și ce proiecte au fost transferate pe PNRR Grant.
Din autostrada Moldovei, cinci loturi vor fi finanțate prin PNRR Grant, și încă un lot din PNRR împrumut. Tot din PNRR împrumut va fi finanțat „ciotul” rămas din A1 Deva – Lugoj, Margina – Holdea.
Autostrada Focșani – Bacău
Toate cele trei loturi ale autostrăzii A6 Focșani – Bacău vor urma să fie finanțate prin PNRR Grant (fonduri nerambursabile).
Lot 1, Focșani – Domnești Târg (35,6 km)
Stadiul fizic la începutul lunii octombrie era de 85%. Stadiul financiar înregistrat tot atunci era de 45%. Valoarea contractului este de 2,35 miliarde lei. fără TVA.
Lot 2 Domnești Târg – Răcăciuni
Stadiul fizic este, de asemenea, de 85%. Pe acest lot, stadiul financiar este puțin sub 40%. Valoarea acestui contract este de peste 2,48 miliarde lei, fără TVA.
TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi
Lot 3 Răcăciuni – Bacău
Stadiul fizic este de 65%, iar cel financiar de 23%. Valoarea contractului este de peste 1,67 miliarde lei, fără TVA.
Două loturi din Autostrada Bacău – Pașcani
Potrivit memorandumului de la Transporturi, două loturi din autostrada Bacău – Pașcani au trecut pe fonduri nerambursabile, iar ultimul a rămas în PNRR împrumut.
Lot 1, Bacău (Săucești) – Trifești
La începutul lunii octombrie, stadiul fizic era de 39,7% pe acest lot. Stadiul financiar era la 21,1%. Valoarea contractului este de 1,63 miliarde lei, fără TVA
Lot 2, Trifești – Gherăești
La începutul acestei luni stadiul fizic era de 37,6%, iar cel financiar de 17,02%. Valoarea contractului este de peste 1,27 miliarde lei fără TVA.
PNRR împrumut
Autostrada Focșani – Bacău
Lot 3, Mircești – Pașcani
Stadiul fizic era de 39,2% la începutul lunii, iar cel financiar, de 15,45%. Contractul are valoarea de 1,76 miliarde lei, fără TVA.
Autostrada A1 Lugoj – Deva, tronson Margina – Holdea
Stadiul fizic al lucrărilor era de 42% la începutul lunii, iar cel financiar este de 23,14%. Contractul are valoarea de 1,82 miliarde lei, fără TVA.

















