Oferte locuri de munca top

Autostrada A8 Unirii: Tronsonul Targu Frumos – Letcani a primit sase oferte

Șase oferte au fost depuse în cadrul procedurii de achiziție publică lansată pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani al Autostrăzii A8 ”Unirii”.

Pentru contractele aferente secțiunii Lețcani-Ungheni garanția de bună execuție este de 0,5% din valoarea contractului.

După întâlnirile cu antreprenorii, CNIR a modificat documentația de atribuire. Concret, dacă se optează pentru constituirea garanției de bună execuție prin rețineri succesive, CNIR a stabilit suma inițială în procent de 0,5% din valoarea contractului.

În schimb, pe tronsoanele câștigate de UMB (Ditrău – Grințieș și Sărățeni-Joseni), procentul garanției de bună execuție este de trei ori mai mare, de 1,5%, situație ce l-a făcut pe constructor să ceară rezilierea contractelor.

Potrivit Ministerului Transporturilor: ”Clauzele contractuale obligatorii pot fi modificate și aduse la cunoștința tuturor celor interesați până la data limită de depunere a ofertelor, în timp ce clauzele specifice pot fi negociate/modificate atâta timp cât nu introduc condiții care ar fi permis atribuirea contractului unui alt operator economic sau dacă modificarea nu schimbă balanța economică a contractului în favoarea contractantului”.

Pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani al Autostrăzii A8 ”Unirii” au depus oferte:

– Ofertant unic: Strabag (capital austriac);

– Asocierea: Makyol Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret AS (lider) – CBI Construcții Turism&Investiții;

– Asocierea: Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (lider) – Ozkar Insaat Sanayi ve Ticart Anonim Sirketi;

– Asocierea: Biskon Yapi Anonim Sirketi (lider) – Straco Holding – Ilgaz Construction;

– Asocierea: Danlin XXL lLider) – Groma Hold LTD, Intertranscom Impex SRL – Evropeiski Patisha;

– Asocierea: IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret AȘ (lider) – Rotary Construcții Mentenanță.

Tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani cu lungimea de 28,6 kilometri.

Costul estimat este de de 5,5 miliarde lei, iar finanțarea investiției va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027.

Durata de realizare este de 46 de luni: 10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.

Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de patru kilometri.

Este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată și provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute următoarele (tipuri de) structuri:

– 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1.130 de metri peste râul Bahlui);

– două tunele;

– trei noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).

În cadrul contractului vor mai fi executate:

– un drum de Legătură cu două benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km;

– un drum de Legătură cu patru benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.

Pentru Tronsonul 1 Moțca – Târgu Frumos (27 km) au fost depuse șase oferte, iar pentru cele trei tronsoane dintre Lețcani și Ungheni (Pod peste Prut), ofertele se depun în iulie, august și septembrie.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/iunie 2025

Revista Arena Constructiilor iunie 2025


Etichete:
Sus