Șase oferte au fost depuse în cadrul procedurii de achiziție publică lansată pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani al Autostrăzii A8 ”Unirii”.
Pentru contractele aferente secțiunii Lețcani-Ungheni garanția de bună execuție este de 0,5% din valoarea contractului.
După întâlnirile cu antreprenorii, CNIR a modificat documentația de atribuire. Concret, dacă se optează pentru constituirea garanției de bună execuție prin rețineri succesive, CNIR a stabilit suma inițială în procent de 0,5% din valoarea contractului.
În schimb, pe tronsoanele câștigate de UMB (Ditrău – Grințieș și Sărățeni-Joseni), procentul garanției de bună execuție este de trei ori mai mare, de 1,5%, situație ce l-a făcut pe constructor să ceară rezilierea contractelor.
Potrivit Ministerului Transporturilor: ”Clauzele contractuale obligatorii pot fi modificate și aduse la cunoștința tuturor celor interesați până la data limită de depunere a ofertelor, în timp ce clauzele specifice pot fi negociate/modificate atâta timp cât nu introduc condiții care ar fi permis atribuirea contractului unui alt operator economic sau dacă modificarea nu schimbă balanța economică a contractului în favoarea contractantului”.
Pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani al Autostrăzii A8 ”Unirii” au depus oferte:
– Ofertant unic: Strabag (capital austriac);
– Asocierea: Makyol Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret AS (lider) – CBI Construcții Turism&Investiții;
– Asocierea: Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (lider) – Ozkar Insaat Sanayi ve Ticart Anonim Sirketi;
– Asocierea: Biskon Yapi Anonim Sirketi (lider) – Straco Holding – Ilgaz Construction;
– Asocierea: Danlin XXL lLider) – Groma Hold LTD, Intertranscom Impex SRL – Evropeiski Patisha;
– Asocierea: IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret AȘ (lider) – Rotary Construcții Mentenanță.
Tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani cu lungimea de 28,6 kilometri.
Costul estimat este de de 5,5 miliarde lei, iar finanțarea investiției va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027.
Durata de realizare este de 46 de luni: 10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție.
Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de patru kilometri.
Este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată și provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute următoarele (tipuri de) structuri:
– 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1.130 de metri peste râul Bahlui);
– două tunele;
– trei noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).
În cadrul contractului vor mai fi executate:
– un drum de Legătură cu două benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km;
– un drum de Legătură cu patru benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.
Pentru Tronsonul 1 Moțca – Târgu Frumos (27 km) au fost depuse șase oferte, iar pentru cele trei tronsoane dintre Lețcani și Ungheni (Pod peste Prut), ofertele se depun în iulie, august și septembrie.