Urare Craciun 2024

Autostrada Transilvania: Un nou constructor pentru sectiunea Chiribis – Biharia

A fost desemnat câștigătorul contractului pentru construirea secțiunii Chiribiș – Biharia a Autostrăzii Transilvania.

Decizia a fost luată de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor.

Câștigătorul este asocierea de constructori și proiectanți români Precon Transilvania SRL – Citadina 98 SA.

Contractul va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.

Valoarea contractului este de 785,21 milioane de lei fără TVA, finanțarea din fonduri europene nerambursabile.

De la momentul semnării contractului, asocierea va avea la dispoziție 24 de luni (din care 6 luni pentru perioada de proiectare și 18 luni perioada de executie a lucrărilor) pentru finalizarea celor 28,55 de km ai acestei secțiuni de autostradă.

În cadrul procedurii de atribuire a contractului au depus oferte mai multe firme și asocieri de firme:

* Asociere: Precon Transilvania SRL (lider), Citadina 98.

* Ofertant unic: Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret AS,

* Ofertant unic: Construcții Erbașu;

* Asociere: Duna Group International (lider), ING Service SRL, Duna Construcții Ro;

* Asociere: Strabag (lider), Antrepriza de Reparatii si Lucrari A R L CLUJ;

În luna mai a anului trecut, CNAIR a reziliat precedentul contract pentru lotul Chiribiș – Biharia. Contractul pentru proiectarea și execuția acestui lot din autostrada A3 fusese semnat în august 2020 cu asocierea Trameco (lider) – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings.

Valoarea contractului a fost de 326.515.057 lei, fără TVA.

Contract de aproape 15 mil euro primeste o singura oferta

Construcția ar fi trebuit să fie finalizată până la sfârșitul anului 2022, dar constructorul nu a predat nici măcar un Proiect Tehnic conform, după cum spunea ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Pe această autostradă lucrările au fost demarate în anul 2004 de către americanii de la Bechtel. Contractul a fost reziliat în 2013 când lucrările pe șantierul autostrăzii de la Suplacu de Barcău la Borș era pe jumătate realizate.

În 2015 tronsonul a fost contractat cu spaniolii de la Corsan-Corviam, dar contractul a fost reziliat în 2016 pentru că antreprenorul nu făcuse aproape nici o lucrare.

 

 

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 4/iunie 2023

Revista Arena Constructiilor mai 2023

Sus