Acordul de Mediu pentru proiectul Autostrada Timișoara – Moravița a fost emis de către Agenția pentru Protecția Mediului Timiș.
Traseul propus al autostrăzii A9 va trece prin extravilanul/intravilanul UAT Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta, Moravița.
Lungimea traseului este de 73 km. Va fi asigurată viteza de proiectare de 140 km/h.
Legătura între rețeaua rutieră existentă și autostradă va fi realizată prin 6 noduri rutiere: A1 Remetea Mare (asigură conexiunea cu DN 6), DJ 592 Albina, VO Timișoara Sud, DN 59 Pădureni, DN 58B Voiteg, DN 57 Moravița.
Vor fi 46 de lucrări de artă – viaducte, poduri peste râuri, canale sau văi, pasaje peste autostrada A1, peste drumuri naționale, județene, comunale sau peste cale ferată.
Vor fi 193 de podețe prevăzute pe autostradă și pe noduri rutiere.
Proiectul va avea două centre de întreținere și coordonare (CIC), două parcări de scurtă durată stânga-dreapta, un spațiu de servicii stânga-dreapta, un punct de trecere a frontierei, la Moravița.
Va fi reevaluata oferta castigatoare a unui contract rutier de peste 54 mil euro
În total vor fi 18 zone de panouri fonoabsorbante, pentru reducerea nivelului de zgomot generat de lucrările de construcție și de traficul rutier.
Autostrada A9 este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020- 2030.