Înaintează lucrările pe Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești
Săpăturile la tunel au ajuns la 414 m în galeria dreaptă și la 283 m în galeria stângă, fiind excavați până acum, din cele două galerii, aproximativ 110.000 mc.
Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 25,5%.
”Am depășit deja 400 de metri la tunel (Daniela). Am ajuns la primul pasaj de trecere care va conecta cele două tuneluri pentru a trece dintr-un tunel în altul în caz de urgență atunci când va fi dat în trafic. Este o echipă compusă din specialiști din 12 țări care lucrează la un singur obiectiv : să facem cel mai modern tunel din România și în cel ma scurt timp posibil”, a declarat Martin Marusic, managerul proiectului de tunel Daniela.
Tunelul Tigveni, de la Momaia, va avea o lungime de 1,3 km și va fi format din două galerii principale separate și paralele, câte una pentru fiecare sens de mers, denumite:
* Daniela, pentru sensul de mers Sibiu – Pitești;
* Alina, pentru sensul de mers Pitești – Sibiu.
Forarea piloților a ajuns la un stadiu de 77%.
Pentru terasamente au fost săpați peste 320.000 mc.
În baza de producție au fost realizate primele două grinzi, urmând să înceapă și execuția de predale și alte elemente prefabricate necesare acestui proiect.
Varianta Ocolitoare Iasi Est: intarzieri de 446 zile in pregatirea documentatiei
Antreprenorul tronsonului de 9,86 km este Porr Construct SRL, în baza contractului semnat pe 15 noiembrie 2021.
Ordinul de începere a lucrărilor fost emis pe 1 martie 2022, iar tronsonul este prevăzut să fie dat în trafic în 2027.
Valoarea totală a contractului este de 1,67 miliarde de lei fără TVA.
Durata contractului este de 60 de luni din care 16 luni perioada de proiectare și 44 de luni perioada de execuție a lucrărilor.
Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023