Solplanet x AeroFix

Autostrada Pascani – Suceava va costa peste 1,55 mld euro

Valoarea investiției pentru construirea autostrăzii Pașcani – Suceava, parte din Autostrada Moldovei A7, a fost estimată la peste 1,55 miliarde de euro (7,79 miliarde de lei, fără TVA).

Aceasta potrivit Studiului de Fezabilitate aprobat recent în Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Finanțarea ar urma să fie asigurată prin Programul Transport 2021- 2027.

Autostrada Pașcani – Suceava va avea o lungime de aproximativ 62 de km,

Traseul va începe din nord-vestul municipiului Pașcani (km 77+393 al Autostrazii A7) și se va desfășura până în estul municipiului Suceava, în proximitatea Aeroportului Internațional Suceava, unde se va conecta cu viitorul tronson de drum de mare viteză (Suceava – Siret) ce va face legătura și Punctul de trecere a frontierei Siret.

Contractul pentru Autostrada Pașcani – Suceava va fi împărțit în două loturi astfel:

* Lotul 1 (33 km), care include și nodul rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C;

* Lotul 2 (28, 97 km), care include și nodul rutier Aeroport și Drum de legătură DN29 şi Aeroport.

Pe traseul care va tranzita județele Iași, Botoșani și Suceava vor fi construite și 23 de viaducte, 37 de pasaje, 12 poduri, opt parcări și două Centre de Întreținere și Coordonare.

Totodată, pe traseu vor fi realizate cinci noduri rutiere: Tătăruși – Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roșcani (DJ208C), Dumbrăveni (DJ208), Aeroport Suceava (cu drum acces DN29 și drum acces Aeroport).

Contractele pentru construirea celor două loturi vor fi licitate independent.

Aceasta nouă autostradă va tranzita județul Iași (12,3 km), județul Botoșani (6,5 km) și județul Suceava (43,17 km).

Lucrari rutiere, de circa 29 mil euro, vor intra in licitatie

Autostrada Moldovei A7 este prima autostradă a României aflată integral în execuție între Ploiești și Pașcani, pe toți cei 320 km, 13 din 13 loturi.

La final, aceasta va lega Moldova de Muntenia și prin infrastructură rutieră.

Este, de asemenea, prevăzută în Programul Investițional 2021 – 2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus