Oferte locuri de munca top

Autostrada Moldovei A7: Constructorul va fi platit lunar ca sa poata respecta termenul PNRR

După discuțiile purtate pe șantierul autostrăzii A7 Buzău – Focșani de către premierul Ilie Bolojan cu antreprenorul Dorinel Umbrărescu, constructorul acestei autostrăzi, s-a convenit că sumele necesare vor fi asigurate, astfel încât, în toamna anului viitor, lucrările pe toate tronsoanele să fie finalizate.

”Astfel va fi nevoie să facem plăți lunare cuprinse între 800 de milioane și 1 miliard de lei”, a afirmat premierul Bolojan.

Oficialii s-au hotărât asupra mecanismului de accelerare a plății facturilor pentru acest proiect.

Pentru ca tronsoanele din Autostrada Moldovei incluse în lista de proiecte finanțate din componenta grant a Planului Național de Redresare și Reziliență să poată fi finalizate la termen, constructorul va fi plătit lunar.

„Am discutat cu ministrul Transporturilor și cu cel al Finanțelor pentru a găsi soluții de asigurare a fluxului de plăți și, de asemenea, va fi nevoie de o mobilizare susținută a constructorilor”, a transmis premierul Ilie Bolojan.

Pe cele două tronsoane mari ale întregului traseu al autostrăzii, lucrările sunt realizate într-un stadiu cuprins între 30% și 80%. Sunt peste 5.000 de muncitori care lucrează zilnic pe șantier.

„Le mulțumesc constructorilor pentru mobilizare, pentru că finalizarea la timp a lucrărilor la autostradă este un angajament comun între Guvern, CNAIR și constructori”, a mai spus Ilie Bolojan.

Peste 100 km din tronsonul Ploiești – Pașcani sunt deja deschiși circulației. Conectarea Moldovei și a Bucovinei reprezintă un proiect strategic pentru România. Valoarea lucrărilor depășește 14 miliarde de lei.

România a obținut transferul a cinci loturi din Autostrada A7 Moldovei de pe componenta de împrumut a PNRR pe cea de grant, în urma finalizării negocierilor pentru revizuirea Planului Național de Redresare și Reziliență.

Este vorba despre întreaga secțiune Focșani – Bacău (trei loturi) și două loturi din tronsonul Bacău – Pașcani: Săucești – Trifești și Trifești – Gherăești.

Valoarea totală a acestei finanțări nerambursabile este de 2,15 miliarde euro.

Atât pentru loturile rămase din A7, cât și pentru loturile din autostrada A8 care inițial erau în PNRR componenta împrumut, situația finanțării este încă nesigură.

Aceste proiecte fie vor fi mutate pe Programul Transport, fie vor aștepta finanțarea din noul instrument financiar pentru reînarmare și mobilitate militară pus la dispoziție de Comisia Europeană, Programul SAFE.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie – august 2025

Revista Arena Constructiilor iulie-august 2025


Etichete:
Sus