Studiul de fezabilitate pentru Alternativa Techirghiol, denumită și Autostrada Litoralului, a primit ultimul aviz înainte de aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern.
Apoi va putea fi demarată licitația pentru atribuirea contractului de construire.
Săptămâna trecută proiectul a fost avizat și în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, a explicat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Valoarea totală a proiectului este de 1,15 miliarde de euro cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile.
Noul drum va fi construit la nivel de autostradă și va avea:
* 30,59 km lungime traseu;
* două benzi de circulație pe sens;
* 31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră;
* spații de servicii (stânga/dreapta);
* parcări (stânga/dreapta);
* Centru de Întreținere și Coordonare;
* 5 noduri rutiere:
– Cumpăna (km 2+600);
– între Alternativa Techirghiol și drumul de legătură (km 5+960);
– conexiune între drumul de legătură și pasajul DN39A – DN39 (km 5+960);
– DN38 (km 11+000);
– 23 August (km 30+220).
Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construirea unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței A4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie.
Traseul traversează următoarele UAT-uri ale județului Constanța: orașele Techirghiol și Eforie și comunele Cumpăna, Agigea, Topraisar, Tuzla și 23 August și se va desfășura pe amplasament nou, fără a folosi porțiuni de drum existente.
Citiți revista Arena Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023