Curtea de Apel București a întors o decizie a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor în ceea ce privește rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru tronsonul 3 Lețcani (DN 28) – DN24 (Iași) al autostrăzii A8 Târgu Neamț – Lețcani – Ungheni.
Totodată, însă, pe încă două spețe identice, a menținut decizia în cazul atribuirii contractelor pentru tronsoanele 4 și 5 ale aceleiași autostrăzi.
În cadrul licitațiilor pentru tronsoanele 3, 4 și 5 din această autostradă, Demo Strade Group Ag SRL a depus câte o contestație pentru fiecare lot, împotriva unui factor de evaluare.
Potrivit reprezentanților ofertantului, „factorul de evaluare (cu pondere de 17%) conduce la o libertate de apreciere nelimitată” a comisiei de evaluare, încălcând dispozițiile legale.
Conform fișei de date a achiziției, pentru factorul de evaluare Metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în funcție de specificul și complexitatea activităților (pondere 17%), autoritatea contractantă va acorda punctajul astfel:
-17 puncte pentru o metodologie care arată o înțelegere foarte bună a activităților cerute, bine documentată și analizată.
– 13 puncte pentru o metodologie care arată o bună înțelegere a activităților cerute.
– 10 puncte pentru o metodologie care arată o înțelegere limitată a activităților și o corelare slabă a acestora cu resursele tehnice și umane necesare.
În toate cele trei cazuri, CNSC a admis contestațiile și a a obligat autoritatea contractantă să elimine din documentație factorul de evaluare căruia CNIR i-a alocat un punctaj total de 17%. CNSC este de părere că factorul de evaluare impus de autoritatea contractantă nu poate fi evaluat obiectiv.
Însă CNIR a acționat în instanță, depunând plângeri la Curtea de Apel București.
Pentru lotul 3, CNIR a obținut o decizie favorabilă: instanța a admis plângerea și a modificat în tot decizia CNSC, în sensul că a respinge contestația formulată de Demo Strade ca fiind neîntemeiată.
Totuși, în cadrul celorlalte două spețe identice, privind tronsoanele 4 și 5, tot Curtea de Apel București a respins plângerile CNIR ca fiind nefondate.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie – august 2025