După mai mulți ani de stagnare, proiectul de construire a tronsonului de autostradă Brașov – Făgăraș, parte din Autostrada Transilvania, face un pas spre realizare. În plus, acest pas este unul de tip nou.
Pentru tronsonul cu o lungime de 48 km a fost lansată licitația în vederea atribuirii contractului de completare a studiului de fezabilitate și elaborare a proiectului tehnic.
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, spune că licitația este una „pe model nou”, în care CNAIR primește la final întreaga documentație tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitația pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute și fără surprize în teren.
“Un exemplu bun în acest sens este Autostrada Moldovei – A7, la care, în luna mai, vom lansa licitația pentru construirea primului sector, apoi, cu decalaj de circa două luni, restul de sectoare succesiv. Mai mult, în aceste trei luni de mandat, CNAIR a finalizat noul model de caiet de sarcini pentru licitații, iar autostrada Brașov – Făgăraș este prima care beneficiază de această reformă”, a mai spus ministrul.
Printre avantajele noului caiet de sarcini se numără:
* termene realiste pentru realizarea activităților;
* corelarea obiectivelor naționale și europene cu cele locale prin implicarea autorităților locale ca stakeholderi în proiect;
* uniformizarea documentației tehnice, dar și a celei contractuale;
* plăți intermediare definite corect și corelate cu graficul de realizare a proiectului.
În cadrul contractului licitat vor fi prestate următoarele servicii:
* completare SF și PT;
* elaborare PAC;
* asistență tehnică acordată beneficiarului pentru susținerea aplicației de finanțare;
* asistență tehnică acordată beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractului de execuție a lucrărilor;
* asistență tehnică acordată beneficiarului pe durata execuţiei lucrărilor, cu condiţia demarării lucrărilor nu mai târziu de trei ani de la aprobarea proiectului tehnic – pe durata derulării contractului de execuție lucrări.
Criteriul de atribuire a contractului este cel mai bun raport calitate – preț.
Durata contractului este de 67 de luni, fără posibilitate de reînnoire.
Valoarea totală estimată a acestuia este cuprinsă între 21.387.314 – 25.273.189 de lei, fără TVA
Acest proiect va obține finanțare din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Infrastructură Mare.
Termenul limită pentru primirea ofertelor este 12 mai 2021.