Proiectul de construire a autostrăzii Bacău – Pașcani a fost estimat la 1,5 miliarde euro, potrivit documentației ce urmează să fie aprobată de Guvern (detalii atasate).
Finanțarea investiției este asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin P.N.R.R., ceea ce înseamnă ca obiectivul trebuie finalizat până 2026 pentru a beneficia de aceste fonduri.
Autostrada Bacău – Pașcani va travesa județele Bacău, Neamț și Iași.
Va avea o lungime de 77,394 km și va cuprinde trei tronsoane / loturi distincte, respectiv:
* Lotul 1 (km 0+000 – km 30+300), între UAT Săucești (BC) și Trifești (NT), cu lungimea de 30,300 km.
* Lotul 2 (km 30+300 – km 49+299), între Trifești (NT) și Gherăești (NT), cu lungimea de 18,999 km.
* Lotul 3 (km 49+299 – km 77+393.7) , între Mircești (IS) și Pașcani (IS), cu lungimea de 28.095 km.
Pregatirea unui drum de mare viteza, din nou in licitatie
Noduri rutiere și pasaje
Pe traseul Autostrăzii Bacău – Pașcani sunt prevăzute 9 noduri rutiere, respectiv:
- Nod Bacău – Nord -amplasat la km 0+508
- Nod Filipești – amplasat la km 17+512
- Nod Roman Sud – amplasat la km 29+850
- Nod Roman Vest – amplasat la km 34+815
- Nod Roman Nord – amplasat la km 41+335
- Nod Săbăoani – amplasat la km 47+437
- Nodul Mogoșești Siret – amplasat la km 59+178
- Nod Rutier Autostrada – Autostrada Târgu Mureș – Iași – amplasat la km 71+374
- Nod Rutier Pașcani – amplasat la km 76+505.
De asemenea, sunt prevăzute 112 de poduri și pasaje.
În prezent, legătura dintre municipiile Bacău și Pașcani se realizează prin intermediul drumului național DN 2 încadrat ca drum european E85, care are o bandă pe sens, acesta traversând în mare parte localități liniare, ceea ce conduce la viteze de parcurs limitate, iar ponderea traficului greu este de circa 20%.
Valoarea totală a investiției este de 7.442.270 mii lei, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj este de 6.380.032 mii lei.
Durata de execuţie a obiectivului de investiţii este de 30 luni.
Descărcați aici