Oferte locuri de munca top

Autostrada A8 Unirii, lot 1D Joseni-Ditrau: Danlin versus UMB

Lupta dintre două companii pentru atribuirea contractului pentru unul dintre loturile montane ale autostrăzii A8 continuă.

După ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a dispus reevaluarea ofertelor, firma care a câștigat inițial contractul a depus contestație la Curtea de Apel București.

Danlin XXL a depus plângere la Curtea de Apel București, după ce CNSC a admis contestația UMB privind rezultatul licitației pentru atribuirea  lotul 1D Joseni – Ditrău.

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a suspendat procedura de reevaluare a ofertelor și așteaptă decizia Curții de Apel.

Contractul în cauză este pentru proiectarea și execuția lotului 1D Joseni – Ditrău, aferent secțiunii 2 Miercurea Nirajului – Leghin a autostrăzii A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț.

Acesta fusese inițial atribuit asocierii Danlin XXL (lider) – Groma Hold – Intertranscom Impex SRL. Oferta selectată de CNIR avea valoarea de 821 milioane lei (fără TVA).

Deși a depus ofertă pentru acest contract, iar lotul se află între alte două care vor fi construite de firme din grupul controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu –  Lotul 1C Sărățeni-Joseni (32,4 km) și Lot 2A, Ditrău – Grințieș, (37,9 km)  –  totuși nu UMB a fost constructorul ales pentru Lotul Joseni – Ditrău

Însă grupul UMB a contestat rezultatul procedurii la CNSC. Constructorul a cerut anularea raportului procedurii și obligarea autorității contractante la reevaluarea ofertei sale. Potrivit documentului, UMB consideră că depunctarea sa la două criterii de evaluare este neîntemeiată: „Metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților” și „Experiența Inginerului Proiectant Consolidări”.

CNSC a admis contestația și a dispus reevaluarea ofertelor, însă Danlin a contestat această decizie la Curtea de Apel.

Lotul 1D Joseni – Ditrău are 14,4 kilometri lungime; 21 de pasaje și viaducte, din care 3 ecoducte pentru permeabilitatea animalelor; nod rutier la Ditrău; descărcare provizorie în zona de conexiune cu lotul următor, 2A Ditrău-Grințieș, pentru a se asigura funcționarea independentă.

Pe traseul dintre Joseni și Ditrău va fi amenajat câte un spațiu de servicii (stânga/dreapta) care include zonă comercială, benzinării, 12 spații de încărcare pentru mașini electrice și toalete.

Chiar dacă nu prezintă provocări tehnice comparabile cu celelalte loturi de munte, lotul 1 D Joseni – Ditrău include 21 de pasaje și viaducte, trei fiind ecoducte pentru a permite trecerea animalelor.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie – august 2025

Revista Arena Constructiilor iulie-august 2025


Etichete:
Sus