Pentru contractul de construire a lotului 2B Grințieș – Pipirig al Autostrăzii Unirii A8 a fost desemnat de către CNIR ofertantul câștigător. Dacă nu vor fi depuse contestații contractul poate fi semnat peste 10 zile.
Acest lot are lungimea de 31,5 kilometri și se desfășoară pe teritoriul județului Neamț.
Oferta câștigătoare este de 5,97 miliarde lei (fără TVA) și aparține asocierii SA&PE Construct SRL (lider) – Euro-Asfalt doo -Tehnostrade SRL – Spedition UMB SRL.
”Odată cu desemnarea constructorului pe cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii se finalizează o etapă foarte importantă, aceea a atribuirii contractelor pe secțiunea de munte a Autostrăzii A8. Proiectul reprezintă o provocare tehnică pentru constructor, un consorțiu cu experiență solidă în execuția proiectelor majore de infrastructură”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Lotul 2B Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări:
– 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri);
– 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1.000 metri lungime (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1.275 metri);
– aprox. 20 de kilometri – lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70% din lungimea întregului lot;
-12,7 milioane mc de excavări. Materialul evacuat din șantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice, cu titlu gratuit.
Lotul 2B include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu lotul 2A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie – august 2025