
A fost ales constructorul pentru primul lot din autostrada A8 Tg Neamț (Moțca) – Ungheni.
Oferta câștigătoare are prețul de 4,76 miliarde lei. Valoarea estimată inițial pentru acest tronson era între 6 și 7,17 miliarde lei, fără TVA
Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit, astăzi, asocierii Danlin XXL (lider) – Groma Hold Ltd Bulgaria – Intertranscom Impex – Evropeiski Patishta (Bulgaria) contractul pentru construirea tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca) -Târgu Frumos.
Contractul de proiectare și execuție poate fi semnat dacă în termen de 10 zile nu se depun contestații. Durata totală de realizare a acestui tronson este de 46 de luni, din care 10 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție lucrări.
,,Constructorul acestui prim tronson al Autostrăzii Moțca-Iași-Ungheni și-a asumat, conform documentației din licitație, să prioritizeze execuția unui segment cu o lungime de 5,5 kilometri pentru a asigura legătura între Moțca, DN 2/secțiunea III a Autostrăzii Unirii-A8, lotul Leghin-Târgu Neamț și Autostrada Moldovei A7, secțiunea Bacău-Pașcani. Acest segment trebuie realizat, cu prioritate, în termen de 12 luni pentru sincronizarea proiectelor“, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) -Târgu Frumos din județul Iași are o lungime de 27 kilometri prezintă următoarele provocări tehnice:
- 36 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 8,5 kilometri (pasajul de la km. 27 cu o lungime de 1100 metri)
- 4 tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri
- 3 noduri rutiere (nod Moțca DN 24, Nod Pașcani DJ 208 și nod Târgu Frumos DN 28 B)
Autostrada A8 Târgu Neamț – Ungheni este împărțită în:
Tronson 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos
Contractul a fost atribuit astăzi asocierii condusă de Danlin XXL. Contractul va putea fi semnat dacă nu vor fi depuse contestații.
La această procedură au depus oferte:
* Asocierea: SA&PE Construct SRL (lider), Tehnostrade, Spedition UMB, Euro-Asfalt
* Asocierea: Danlin XXL (lider), Groma Hold Ltd, Intertranscom Impex, Evropeiski Patishta
* Asocierea: Itinera Spa (lider), Saipem Spa, ICM Spa
* Asocierea: Biskon Yapi Anonim Sirketi (lider), Straco Holding, Ilgaz Construction
* Asocierea: Kalyon Insaat Sanay Ticaret Anonim Sirketi (lider), Ozkar Insaat Sanay Ve Ticaret Anonim Sirketi
* Asocierea: Ictas Insaat Sany ve Ticaret (lider), Rotary Construcții Mentenanță.
Danlin XXL și UMB se luptă în prezent, la Curtea de Apel București, pentru contractul de proiectare și execuție a lotului 1D Joseni – Ditrău al autostrăzii A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț.
Tronson 2 Târgu Frumos – Lețcani
Licitația pentru proiectarea și execuția acestui tronson are valoarea estimată de până la 6,5 miliarde lei, fără TVA.
Pentru atribuirea acestui contract au depus oferte:
* Ofertant unic: Strabag
* Asocierea: Danlin XXL (lider), Groma Hold LTD, Intertranscom Impex SRL, Evropeiski Patishta
* Asocierea: Makyol Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret A.S (lider), CBI Construcții Turism & Investiții SRL
* Asocierea: Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (lider), Ozkar Insaat Sanayi ve Ticarte Anonim Sirketi
* Asocierea: Biskon Yapi Anonim Sirketi (lider), Straco Holding, Ilgaz Construction
* Asocierea: IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret A.Ș. (lider), Rotary Construcții Mentenanță.
Pe traseu sunt prevăzute următoarele structuri: 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui), două tunele, 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).
În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv:
– Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km.
– Drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.
– 2 parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreținere și Coordonare – CIC.
TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi
Tronson 3 Lețcani (DN 28) – DN24 (Iași)
Licitația este estimată la peste 6,2 miliarde lei fără TVA.
Tronsonul 3 are o lungime de 17,7 kilometri, o valoare estimată a contractului de proiectare și execuție de 5,2 miliarde lei și o durată de realizare de 46 luni (10 proiectare și 36 execuție).
Include 6 tunele, 18 poduri și pasaje (cel mai lung de 1105 metri), 2 noduri (nod DJ 282 Nord Iași la km 70 respectiv Nod DN 24 la km 76) și un Centru Monitorizare Tunel în zona nodului rutier de la km 76.
Tronson 4 Dn 24 (Iași) – Nod Golăiești și tronson 5 Nod Golăiești – Vamă (Pod peste Prut la Ungheni).
Ambele licitații sunt la acest moment suspendate. Aceasta deoarece în cadrul licitațiilor pentru tronsoanele 3, 4 și 5, Demo Strade Group Ag SRL a depus câte o contestație pentru fiecare lot, împotriva unui factor de evaluare. În toate cele trei cazuri, CNSC a admis contestațiile și a obligat autoritatea contractantă să elimine din documentație factorul de evaluare căruia CNIR i-a alocat un punctaj total de 17%.
În decizia definitivă a instanței în legătură cu tronsonul 3 se arată că „dispoziția Consiliului de eliminare totală a factorului de evaluare generează blocaje în derularea procedurii și poate conduce inclusiv la anularea procedurii”. Totodată, instanța a clarificat că nu există posibilitatea tehnică de a elimina un factor de evaluare după lansarea procedurii.
Dar, pentru tronsoanele 4 și 5 aceeași Curte de Apel a menținut decizia CNSC în ceea ce privește eliminarea factorului de evaluare. Astfel, deciziile instanței se contrazic, deși sunt pe spețe identice.
În acest context, sunt suspendate procedurile de atribuire pentru contractele tronsoanelor 4 și 5, întrucât în acele cazuri, instanța cerea CNIR tocmai eliminarea factorului de evaluare.
Valoarea estimată pentru proiectarea și execuția tronsonului 4 este de peste 4,8 miliarde euro, iar pentru podul peste Prut valoarea estimată este de 315 milioane lei.
Tronsonul 4 cu o lungime de 12,7 km și un cost estimat de 4,1 miliarde lei include 12 poduri/pasaje, două tuneluri și un nod rutier de perspectivă -Drum de Legătură cu Spitalul Regional și Aeroport Iași. Tunelul din zona localității Cilibiu/Pădurii Icușeni are o lungime de 1730 m. Durata de realizare a tronsonului este de 46 luni.
Tronsonul 5, în lungime de 2,77 kilometri va asigura legătura cu Podul peste Prut de laUngheni (în execuție), la frontiera cu Republica Moldova. Acest tronson are o valoare estimată de 267 milioane lei, include două poduri și un nod rutier la Golăiești (intersecție cu DJ 249), iar termenul de realizare este de 18 luni.


