Oferte locuri de munca top

Autostrada A8 Tg Frumos – Letcani: Contestatia Strabag a fost respinsa

Contestația Strabag SRL privind licitația pentru atribuirea contractului de proiectare și execuție a lucrărilor de construire a tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani al Autostrăzii A8 Târgu Neamț – Iași – Ungheni a fost respinsă de către Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor.

În contestația depusă, constructorul cu capital austriac a solicitat prelungirea termenului de depunere a ofertelor și măsuri de remediere privind anumite răspunsuri ale CNIR la solicitările de clarificare.

După primirea deciziei CNSC, care urmează să fie transmisă către Agenția Națională pentru Achiziții Publice, CNIR va stabili și anunța noul termen de depunere a ofertelor pentru acest tronson cu o lungime de 28,6 km.

Din cauza contestației, licitația pentru atribuirea contractului era suspendată.

Deși contestația a fost depusă încă de pe 16 aprilie, aceasta a ajuns în posesia Companiei Naționale de Investiții Rutiere după sărbătorile pascale.

Astfel, nu a mai putut fi respectat termenul de 30 aprilie pentru deschiderea ofertelor.

Motivul pentru care a fost contestată procedura de atribuire încă din faza de depunere a ofertelor este faptul că autoritatea contractantă a răspuns la solicitările de clarificări ale ofertanților cu „un număr impresionant de documente tehnice noi”, cu 23 de zile înainte de termenul limită de depunere a ofertelor.

Astfel, firma contestatoare a spus că a solicitat prelungirea termenului de depunere a ofertelor pentru a se putea pregăti conform noilor documente, însă CNIR a decis menținerea termenului limită.

De asemenea, reprezentanții Strabag au mai argumentat că unele răspunsuri au fost fie incomplete, fie nelegale.

Prin urmare, Strabag a cerut suspendarea procedurii de atribuire, anularea parțială a răspunsului consolidat al autorității contractante și adoptarea de măsuri de remediere.

Tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani are lungimea de 28,6 km. Valoarea estimată este de 5 miliarde lei.

Finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021 – 2027.

Este un proiect cu o complexitate tehnică ridicată și provocări pentru constructori, pe traseu fiind prevăzute următoarele structuri: 33 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui), două tunele, trei noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).

Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Lețcani (28,6) este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție).

Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.

În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv:

– drum de legătură cu două benzi cu DN 28 D, în lungime de 5,23 km.

– drum de legătură cu patru benzi cu DN 28, în lungime de 7,6 km.

– două parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreținere și Coordonare- CIC.

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 3/mai 2025

Revista Arena Constructiilor aprilie 2025


Etichete:
Sus