Oferte locuri de munca top

Autostrada A8: Sectiunea montana, in ”blocaj tehnic”, risca pierderea finantarii

Există un risc ca secțiunea montană din Autostrada Unirii A8 Tg Mureș – Ungheni să nu mai poată fi finanțată din Programul Transport, susține Cătălin Urtoi, directorul general interimar al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR).

”Sper să nu greșesc, dar senzația mea este că în acest moment secțiunea montană de pe A8 este într-un «blocaj tehnic», asta ca să mă exprim elegant”, a explicat acesta.

Pentru secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin (159 km) au fost aprobați indicatorii tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern în 29 noiembrie 2023.

Practic din acel moment se putea lansa licitația de proiectare și execuție pe toate cele șase loturi ale tronsonului Miercurea Nirajului – Leghin, consideră Cătălin Urtoi.

Dar, din păcate, a apărut o nouă situație, cea a auditului pentru siguranța circulației, fapt pentru care nu a putut fi lansată licitația.

”În acest moment, pe două loturi din cele șase stabilite a fost finalizat acest audit și sper ca în următoarele două luni să fie lansată licitația de proiectare și execuție. Ar fi o bila albă pentru CNAIR”, apreciază directorul general interimar al CNIR.

Aceste loturi sunt: Lot 1B, Miercurea Nirajului-Sarateni (23 km) și Lot 2C, Pipirig – Leghin (17 km).

Pentru celelalte patru loturi de pe secțiunea montană continuă procedura de auditare pe Siguranța Circulației.

Pe aceste patru loturi ar trebui realizate și studii geotehnice, așa cum reiese din raportul Bei-Passa, raport solicitat de către CNAIR în urmă cu aproximativ doi ani.

De asemenea, este nevoie de studii geo pe care fostul proiectant spaniol Acciona nu le-a mai realizat. Decizia luată de către CNAIR a fost una care a permis ca acest proiect să meargă înainte.

”Aceste studii geo nu ar trebui să blocheze licitațiile pe aceste patru loturi, mai ales că există deja un precedent cu o astfel de situație pe Sibiu-Pitești și de aceea îmi doresc ca, și în acest caz, specialiștii din CNAIR să analizeze cu celeritate situația și să găsească soluția cea mai bună pentru ca acest proiect să avanseze” a explicat Cătălin Urtoi.

Cele patru loturi sunt: Lot 1C, Sarațeni – Joseni (32,4 km), Lot 1D, Joseni – Ditrău (14,4 km), Lot 2A, Ditrău – Grinties (37,9 km) și Lot 2B, Grinties – Pipirig (34,1 km).

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023

Revista Arena Constructiilor nov-dec 2023

Sus