Oferte locuri de munca top

Autostrada A7 Ploiesti – Pascani: statul se impumuta ca sa cofinanteze lucrarile

Execuția lucrărilor de realizare a unor importante proiecte rutiere, cum este Autostrada A7 Ploiești – Pașcani înaintează iar constructorii trebuie plătiți.

Pentru cofinanțarea proiectului de investiții A7 Ploiești – Pașcani, statul va împrumuta de la Banca Europeană de Investiții o sumă de 600 milioane euro, care va acoperi până la jumătate din costul total al proiectului.

Acest proiect rutier va fi finalizat în anul 2025, iar data finală de disponibilizare a împrumutului este de până la patru ani de la data semnării contractului de finanțare.

Împrumutul poate fi tras în maxim 20 tranșe, valoarea minimă a unei tranșe fiind de 30 milioane euro. Nu sunt eligibile cheltuielile cu TVA și cele privind exproprierile.

Autostrada Ploiesti si Pascani va avea o lungime de 319 km și profil 2×2 benzi de circulație.

Proiectul a fost divizat în patru sectiuni: Ploiești – Buzău, 63,25 km; Buzău – Focșani, 82,44 km;

Focșani – Bacău, 95,9 km; Bacău – Pașcani, 77,39 km.

Valoarea totală aprobată a acestui proiect este peste 6,2 miliarde de euro (de 30.666,578 mil. lei, TVA inclus).

Valoarea totală alocată prin PNRR este de circa 1,95 miliarde euro (reprezentând aprox. 9.587,481 mil. lei).

Diferența este acoperită de bugetul de stat.

Proiectul este finanțat în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR), Pilonul 1 – Tranziția spre o economie verde, Componenta C 4. Transport sustenabil, Reforma R1 – Transport sustenabil, decarbonizare și siguranță rutieră, Investitia I3 – Dezvoltarea infrastructurii rutiere sustenabile pe rețeaua TEN-T, taxarea rutieră, managementul traficului și siguranța rutieră.

Lucrari ingineresti de circa 28 mil lei, in pregatire

In cadrul acestei reforme, PNRR are drept jaloane:

  1. Semnarea contractelor pentru 100 % din lucrări, în urma licitațiilor deschise și concurențiale și a permiselor relevante obținute, cu avizele din evaluarea impactului asupra mediului și evaluarea corespunzătoare (parte din Directiva privind habitatele) emise și încorporate încă din faza de proiectare a investițiilor;
  2. Construcția de drumuri noi, 50 % din lucrări finalizat;
  3. Construcția de drumuri noi finalizate (standarde TENT);
  4. Eliminarea punctelor negre/hotspoturilor în materie de siguranță rutieră.

 

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie-august 2023

Revista Arena Constructiilor mai 2023

Sus