Oferte locuri de munca top

Autostrada A13 Brasov – Bacau: Noul traseu, prezentat autoritatilor locale din Brasov

Varianta actualizată a traseului autostrăzii A13 Brașov – Bacău a fost prezentată autorităților locale din județul Brașov de către Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) în cadrul unei ședințe de lucru.

Întâlnirea a avut loc în contextul în care, pe 13 octombrie, a fost depusă la Consiliul Județean Brașov documentația necesară pentru eliberarea Certificatului de Urbanism, act ce necesită, în prealabil, avizul pozitiv al primarilor localităților traversate de traseul autostrăzii.

Proiectanții au prezentat varianta actualizată a traseului, rezultată în urma analizelor din teren și a consultărilor purtate de-a lungul anului, astfel încât noul drum de mare viteză să fie corelat cu planurile de dezvoltare locală.

Traseul prezentat străbate localitățile Codlea, Hălchiu, Brașov, Bod, Sânpetru, Hărman și Prejmer, până la limita cu județul Covasna, pe o lungime totală de 37 de kilometri.

Proiectul prevede noduri rutiere la intersecțiile cu drumurile naționale și județene, supratraversări ale căii ferate și un tunel în zona de protecție a Dealului Lempeș.

Kilometrul zero al autostrăzii va fi situat la intersecția cu autostrada A3 București – Brașov, la nord de municipiul Codlea.

TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi

Până la intersecția cu DN 13 traseul se menține în forma inițială, fiind prevăzut un nod rutier de legătură. În această zonă, proiectanții vor ține cont de planurile municipalității Brașov de lărgire la patru benzi a tronsonului de la ieșirea din oraș până la intersecția Bod – Hălchiu, astfel încât cele două investiții să fie corelate.

De la kilometrul 8, traseul autostrăzii continuă pe o variantă revizuită, stabilită în conformitate cu cerințele transmise de compania Carfil SA privind distanțele de siguranță, precum și cu restricțiile impuse de aria protejată Dealul Lempeș, care va fi subtraversată printr-un tunel.

În zona Sânpetru este prevăzut un nod de legătură cu DJ 103, iar pe teritoriul comunei Hărman autostrada va traversa zona de dezvoltare a localității, va supratraversa DJ 11 și calea ferată, continuând până la intersecția cu DN 10, unde sunt planificate un nod rutier și un drum de legătură spre Stupinii Prejmerului.

În cadrul discuțiilor, reprezentanții administrației din Prejmer au semnalat existența unor investiții în curs în zona vizată de traseu. CNIR și proiectanții au anunțat că vor integra planurile urbanistice zonale ale acestor obiective în documentația finală a autostrăzii.

„Ne apropiem de momentul emiterii Certificatului de Urbanism pentru construirea autostrăzii A13, o investiție majoră pentru județul Brașov și pentru conectivitatea rutieră cu Moldova. La nivelul Consiliului Județean, vrem să ne asigurăm că documentațiile proiectului au fost analizate sub toate aspectele de factorii locali implicați, în așa fel încât impactul obiectivului să fie corect evaluat și beneficiile sale să depășească eventualele dezavantaje pentru localitățile străbătute”, a declarat președintele CJ Brașov, Adrian-Ioan Veștea.

CNIR a precizat că, în cursul acestei luni, a depus documentațiile pentru obținerea certificatelor de urbanism la consiliile județene Brașov, Covasna și Bacău.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/septembrie 2025

Revista Arena Constructiilor octombrie 2025


Etichete:
Sus