Stadiul fizic al lucrărilor pe cei 9,86 km ai lotului Tigveni – Curtea de Argeș, al autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, a ajuns la 73,75%.
Potrivit directorului general al CNAIR, Cristian Pistol, constructorul austriac Porr Construct SRL este bine mobilizat pe șantier cu 500 de muncitori și 194 de utilaje.
Cea mai dificilă structură din acest șantier este tunelul Momâia, primul tunel forat construit pe o autostradă din România.
Galeria de pe sensul de mers Pitești – Sibiu, a fost străpunsă pe 3 martie anul acesta, iar galeria de pe sensul Sibiu – Pitești, pe 14 aprilie.
Antreprenorul execută acum lucrări de cămășuire interioară și hidroizolație.
”Dacă se va menține mobilizarea și ritmul actual de lucru, estimăm că se va putea circula pe această secțiune a A1 mai devreme decât prevede termenul contractual”, a mai adăugat directorul general CNAIR, Cristian Pistol.
Termenul contractual de deschidere a acestui lot este anul 2027.
Durata contractului este de 60 de luni (16 luni proiectarea, 44 de luni execuția lucrărilor).
Valoarea totală a contractului a fost actualizată la 2,065 miliarde lei, fără TVA.
Finanțarea va fi realizată prin Programul Transport (PT) 2021-2027.