Lucrările evoluează bine la viaductul de la Boița, pe secțiunea 2 Boița – Cornetu a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, potrivit lui Cristian Pistol, directorul general CNAIR.
Au fost forați jumătate dintre piloți și peste 30% din radiere au fost realizate.
Viaductul de la Boița va avea o lungime totală de 650 m, din care 140 m deschiderea centrală.
În paralel, asocierea de constructori turci (Mapa – Cengiz) desfășoară activități pentru operaționalizarea fabricii în care se vor confecționa tabliere metalice și grinzi de beton.
Până la finalul anului, în această fabrică vor fi produse primele elemente necesare structurilor de pe secțiunea 2 (Boița – Cornetu) a autostrăzii Sibiu – Pitești.
Secțiunea 2 Boița – Cornetu are lungimea de 31,33 km.
Data estimată a finalizării este în anul 2028. Valoarea contractului este de 5,227 miliarde lei fără TVA.
A1 Sibiu – Pitești se împarte în:
Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești (30,35 km)
Un prim tronson în lungime de aproximativ 16 km din secțiunea 5: Curtea de Argeș – Pitești a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești va fi dat în traffic în jurul datei de 20 decembrie anul acesta, cu aproape un an mai devreme față de termenul contractual.
Evoluția pe acest tronson este foarte bună iar „antreprenorul este mobilizat exemplar și execută lucrări pe întregul amplasament al șantierului”, a declarat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
În câteva luni de la deschiderea primului tronson va fi finalizat și restul lotului până la Curtea de Argeș, a mai spus Irinel Scrioșteanu.
Secțiunea 5 reprezintă unul dintre capetele autostrăzii, are o lungime de 30,35 km, iar traseul începe în zona localității Curtea de Argeș și continuă paralel cu râul Argeș, pe teritoriul localităților Curtea de Argeș, Băiculești, Merișani, Mălureni, Budeasa, Bascov și Pitești, până la actuala centură a municipiului Pitești.
Contractul pentru această secțiune a fost atribuit în mai 2020 constructorilor italieni de la WeBuild.
Valoarea contractului semnat este de 1,710 miliarde lei fără TVA.
Termenul de finalizare prevăzut în documentație pentru secțiunea 5 este anul 2025.
Secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș
Pe această secțiune continuă realizarea hidroizolației în Tunelul Daniela, fiind realizați 320 metri, se lucrează la armarea tronsoanelor ce urmează să fie turnate și continuă lucrările de armare, cofrare și turnare a banchetelor laterale aferente Tunelului Daniela.
Pe întregul șantier stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 59%, iar directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, anunță posibilitatea ca această secțiune să fie deschisă înainte de termen. „Constructorul lucrează 24h/24h, inclusiv în week-end”, a declarat acesta.
Secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu-Pitești (A1) are lungimea de 9,86 km și termen contractual de finalizare anul 2027. Finanțarea este asigurată din Programul Transport.
Pe acest lot va fi construit primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, care are două fire principale separate și paralele, câte unul pentru fiecare sens de mers, denumite Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu-Pitești și Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitești-Sibiu.
Contractul pentru sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges a fost atribuit în noiembrie 2021 constructorilor austrieci de la Porr Construct, valoarea contractului fiind de peste 2,065 miliarde lei fără TVA.
Secțiunea 3, Cornetu – Tigveni
Ordinul de începere proiectare a fost dat pe 1 februarie 2023.
Purtătorul de cuvânt CNAIR ne-a comunicat că antreprenorul a primit o extensie de timp pentru proiectare, iar Proiectul pentru Autorizația de Construire și proiectul tehnic de execuție au fost predate.
Oficialii spun că vor încerca să obțină o autorizație de construire parțială anul acesta.
Contractul este atribuit asocierii Webuild Spa – Tancrad SRL.
Valoarea acestui contract este de peste 5,323 miliarde lei, fără TVA.
Secțiunea 2, Boița – Cornetu,
Lucrările au început propriu-zis în august 2024, antreprenor fiind asocierea de constructori turci Mapa- Cengiz. Termenul de finalizare este anul 2028.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024