Continuă în ritm susținut lucrările pe secțiunea 2 Boița – Cornetu a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești.
Antreprenorii turci Mapa – Cengiz au două autorizații de construire, prima din aprilie 2024 și a doua din 10 iulie 2025 (cea necesară demarării execuției tunelului Robănești 900 m), astfel că acum lucrează la mai multe viaducte de pe traseu.
Constructorii au ajuns la un stadiu fizic al lucrărilor de 5,5% și au termen contractual de finalizare lucrări data de 1 martie 2028, potrivit reprezentanților CNAIR.
În ultimele zile au fost instalate 36 de grinzi pe trei deschideri ale viaductului 1 in zona kilometrul 13, a anunțat directorul general CNAIR, Cristian Pistol.
Se lucrează și la elevațiile pilelelor pe care se va sprijini deschiderea principală în lungime de 140 m.
Pentru viaductul 2, km 14, localitatea Boita, se execută piloții forati.
La viaductul 5, tot în zona localității Boita, constructorii se apropie de finalizarea excavatiilor pentru fundația directă a pilei 2. Urmează armarea radierelor.
Una din pile va avea o înălțime de 40 m, iar suprastructura metalică a tablierului, sprijinită pe această pilă, va fi montată prin lansare din ambele capete ale viaductului 5.
Tunelul Robănești este unul dintre cele șapte tuneluri aferente Secțiunii Boița – Cornetu.
Contractul aferent acestei secțiuni de autostradă prevede construirea a:
– 31,33 km de autostradă;
– 49 de poduri și viaducte;
– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1.590 m;
– un ecoduct în zona localității Lazaret, care avea 210 metri lungime, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7.
Contractul pentru construirea secțiunii 2 are o valoare de 4,25 miliarde lei (fără TVA), având finanțare prin Programul Transport 2021-2027.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 5/iulie – august 2025