A fost emisă ultima autorizația de construire pentru lotul 1 al Autostrăzii A0 București Nord.
Aceasta este și ultima autorizație pentru întregul inel A0 (102 km), a confirmat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului Transporturilor.
În această ultimă etapă au fost autorizate două noduri rutiere la intersecțiile autostrăzii A1 cu DN7 și DN1A și parcările de scurtă durată, restul lucrărilor fiind autorizate deja în cele două etape anterioare.
Lotul1 cu lungimea de 17,5 km include și:
– pasaj peste CF101 București – Pitești DN7, cu o lungime de 733 m
– pasaj peste râul Colentina, CF 300 București – Ploiești și CF Mogoșoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m
– noduri rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A
– poduri pe autostradă peste râul Dâmbovița (km 2+999) și peste râul Bâldana (km 4+024)
”În conformitate cu discuțiile cu constructorul, vizăm darea în trafic înainte de termen a tronsonului cuprins între DN1 și DN1A, cu aproximativ șase luni mai devreme (aprilie/mai 2026), urmând ca și restul lotului să îl dăm până la sfârșitul anului viitor (în termenul contractual)”,
Lucrările au început în luna martie și ritmul a fost unul bun, iar antreprenorul reușește să îl mențină.
Traseul Lotului 1 Nord se află între A1 și DN1, de la Dragomirești la Corbeanca, amplasamentul lucrărilor fiiind situat pe teritoriul județului Ilfov, pe raza unităților administrativ teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca și pe teritoriul județului Giurgiu, pe raza localităţilor Joița și Săbăreni.
Contractul pentru proiectare și execuție Lot 1: Km 2+500-Km 20+000 din Autostrada de Centura București Nord a fost semnat pe 22 septembrie 2023 cu asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A și Retter Projectmanagement.
Valoarea contractului a fost majorată cu 23% în luna mai anul trecut ajungând la peste 1 miliard de lei (1.002.542.557 lei, fără TVA).