Oferte locuri de munca top

Autostrada A0 Bucuresti Nord: Pe lotul 3 constructorii chinezii sunt insuficient mobilizati

Încă trei loturi din autostrada A0 București mai trebuie finalizate pentru a putea să fie dată în trafic întreaga centură rutieră de mare viteză a capitalei.

Anul viitor va fi anul în care vom avea A0 deschisă circulației pe toată lungimea de 102 km, dă asigurări Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

  • Lotul 3 Afumați – Pantelimon

Însă, pe șantierul lotului 3 Afumați – Pantelimon, chiar dacă lucrările avansează de la o vizită la alta a oficialilor de la Ministerul Transporturilor, totuși constructorul are ”o mobilizare sub medie și nu a recuperat din întârzierea acumulată”.

Stadiul fizic al lucrărilor este de peste 57%. Termen contractual este noiembrie 2025, potrivit CNAIR. Însă nu pare că antreprenorul se va putea încadra în acest termen.

Constructor este China Civil Engineering Construction Corporation. Valoarea contractului este de peste 489 milioane lei lei fără TVA. Ordinul de începere a fost emis la 22 martie 2023, iar durata contractului era de un an pentru proiectare și 18 luni pentru execuție.

Situația în teren pentru diferența de 8,6 km rămași de executat este următoarea:

Pasajul pe DN3 peste autostradă – se lucrează la devierea DN3 în vederea începerii execuției pasajului dar și pentru a se asigura legătura provizorie a lotului 4, la momentul finalizării lucrărilor, cu DN3.

Pasajul pe autostradă peste DN2 – sunt în curs de finalizare umpluturile rampelor de acces și se lucrează montarea liselor prefabricate de parapet și la armarea, cofrarea și betonarea grinzilor parapet;

Pasajele de la nodul rutier DN2 – se lucrează la placa de racordare cu terasamentul și la grinda parapet;

Pasajul pe autostradă peste DC27 – se lucrează la armarea, cofrarea și betonarea antretoazelor. Se lucrează și la restabilirea DC27 prin așternerea straturilor de asfalt;

Pasajul pe DJ300 peste autostradă – continuă lucrările de cofrare și armare a antretoazelor și la rampele de acces;

Pasajul pe autostradă peste CF800 București – Constanța– se lucrează la antretoaze, montarea predalelor de beton peste grinzi și la umpluturile în spatele culeelor;

– se execută lucrări de umpluturi cu pământ stabilizat (95%);

– se lucrează la stratul de forma din balast, realizat aproximativ 85% din volumul total;

– stratul de fundație din balast este realizat aproximativ 75% din volumul total;

– se lucrează la stratul de agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici, fiind executat în proporție de 40%;

– se lucrează la sistemul de evacuare a apelor din zona mediană a autostrăzii;

– se lucrează la sistemul ITS și la sistemul de iluminat public;

– relocarea rețelelor de utilități publice a fost finalizată în zona pasajului peste CF800 București – Constanța, DJ300 și nodului rutier DN2 și sunt în curs de finalizare în restul zonelor: drumului comunal DC27, pasajului DN3.

TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi

*  Lotul 4 Pantelimon – Glina

Stadiul fizic la începutul lunii octombrie era de 86,5%. Cu toate că are o lungime de puțin peste 4 km, totuși acest lot este foarte dificil, din cau­za supratraversării cu un pod de 1,3 km peste Lacul Cernica, încadrat ca arie protejată.

Termenul contractual este februarie 2026.

Antreprenorul va construi pe circa jumătate din lungimea acestui lot două structuri cu o complexitate ridicată, printre care:

Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), în lungime de 504 m;

Pod pe autostradă peste Lacul Cernica și drum de exploatare, în lungime de 1274 m.

Constructor este asocierea SA&PE Construct SRL, Spedition UMB SRL, Tehnostrade SRL. Prețul actualizat al contractului este de pes­te 384,53 milioane lei fără TVA

  • Lotul 1 Joița – Corbeanca

Stadiul fizic a ajuns la 26,3% la începutul lunii octombrie.

În toamna anului viitor este prevăzută finali­zarea acestui lot (trimestrul III 2026).

Lucrările de construire au început în martie anul curent. Este ultimul lot al autostrăzii A0 pe care au început lucrările și, totodată, este lotul care întregește Coridorul de Transport Pan-european nr. IV Constanța – Nădlac.

Constructor este asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. (lider), Retter Projectmanagement, contractul de proiecta­re și execuție fiind semnat în 22 septembrie 2023. Prețul actualizat a ajuns la peste 1 mili­ard de lei, fără TVA.

Între lucrările principale prevăzute în con­tract regăsim un pasaj cu lungimea de 733m peste calea ferată București – Pitești DN7. De asemenea, va fi un pasaj de 650 m peste râul Colentina, liniile de cale ferată București – Ploiești și Mogoșoaia – Buftea. Vor fi și două noduri rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A.

În plus, antreprenorul va construi poduri pe autostradă, peste râul Dâmbovița și peste râ­ul Bâldana.

Traseul Lotului 1 Nord se află pe teritoriul jude­țului Ilfov, pe raza unităților administrativ teritoriale Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia, Corbeanca   și pe teritoriul județu­lui Giurgiu, pe raza localităţilor Joița și Săbăreni.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 7/septembrie 2025

Revista Arena Constructiilor octombrie 2025


Etichete:
Sus