Cu toate că urma să fie dat în trafic în luna noiembrie, stadiul fizic pe lotul 2 Corbeanca – Afumați (19 km) a ajuns la 92%, dar va fi finalizat până la sfârșitul anului, după cum promit oficialii.
Datorită unei mobilizări bune vom putea circula anul acesta, pe aproximativ 10 km de la nodul rutier DN1 până la nodul rutier cu A3, București – Ploiești, a anunțat Cristian Pistol, directorul general CNAIR.
Mai mult, dacă iarnă întârzie să se manifeste, până la sfârșitul acestui an vor putea fi dați în circulație primii 33 km (atât pe semi-inelul nordic cât și pe cel sudic) din autostrada de centură București, care are o lungime totală de 100,7 km.
Constructorul UMB este în faza de proiectare pe lotul 4, Pantelimon – Glina (4,47 km), unde lucrările sunt programate să înceapă în primăvara anului viitor.
Pe lotul 1, Joița – Corbeanca, în lungime de 17,5 km, antreprenorul italian a început etapa de proiectare în luna septembrie și trebuie să demareze lucrările de execuție anul viitor.
Și antreprenorul chinez de pe lotul 3, se află în perioada de proiectare care se va finaliza în luna iunie 2024, după care va începe termenul de 18 luni pentru construcția celor 8,6 km dintre Afumați și Pantelimon.
Pe acest lot însă CNAIR a dispus antreprenorului să realizeze cu prioritate legătura până la DN2 a lotului vecin (lotul 2).
TOPUL DRUMARILOR: Pe trend ascendent, spre un adevarat boom
Astfel, până la sfârșitul acestui an, constructorul chinez va aduce documentația tehnică necesară autorizării lucrărilor de construcții, iar anul viitor vor realiza cu prioritate execuția acestui segment de aproximativ 2 km.
Prin această abordarea, la sfârșitul anului viitor vom circula continuu pe Autostrada de Centură București nord pe relația DN1-A3-DN2, promit oficialii.
Citiți revista Arena Construcțiilor nr. 8/noiembrie – decembrie 2023