Acordarea autorizațiilor pentru montarea, punerea în funcțiune, repararea şi exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor va fi reglementată conform unui nou proiect de ordin al președintelui ANRE, aflat în consultare publică.
Astfel, autorizaţiile vor fi acordate pentru următoarele activităţi:
– montarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire – autorizație tip MI;
– exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru încălzire – autorizație tip EI;
– montarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru apă caldă de consum – autorizație tip MAC;
– exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor pentru apă caldă de consum – autorizație tip EAC;
Activitatea de montare a sistemelor de repartizare a costurilor va putea fi desfășurată și fără comercializarea echipamentelor, aceasta fiind opțională.
Autorizațiile de tip MI și MAC nu vor restrânge dreptul titularului de a comercializa sistemele de repartizare a costurilor ce fac obiectul acestora.
Activitatea de exploatare implică punerea în funcțiune a repartitoarelor, întreținerea, repararea acestora. În acest sens, pentru clarificare au fost actualizate definițiile privind exploatare, întreținere, montare, punere în funcțiune, reparare și au fost completate atribuțiile titularilor de autorizații în conformitate cu aceste competențe.
Situații specifice pentru autorizații
În situația în care autorizațiile de tip EI sau tip EAC, menționate în registrul de evidență al autorizațiilor, nu includ tipul de repartitor de costuri pentru care se solicită autorizația de tip MI sau MAC, acestea din urmă nu se pot acorda.
În cazul autorizațiilor de tip MI și MAC, titularul poate subcontracta activitățile care fac obiectul autorizației către persoane juridice autorizate de ANRE să monteze aceleași tipuri de sisteme de repartizare a costurilor pentru încălzire sau apă caldă de consum. Pentru activitatea de montare a robinetelor pentru reglaj termostatic, solicitantul/titularul autorizației poate încheia un contract de prestări servicii cu o societate specializată în acest domeniu.
Persoanele juridice care au deținut o autorizație valabilă în ultimii 5 ani, anterior datei de transmitere a cererii, depun o declarație pe proprie răspundere din care să rezulte că dețin dotările necesare pentru prestarea activităţii pentru care se solicită autorizaţia.
Durata de valabilitate a oricărui tip de autorizație este nelimitată.
Pentru continuarea activităţilor supuse autorizării, titularii de autorizații trebuie să solicite vizarea de către ANRE a autorizațiilor deţinute, o dată la 5 ani.
Nu se mai percepe tarif de analiză a documentației. In această situație, solicitantul achită integral tariful de acordare/modificare/vizare a autorizației, înainte sau odată cu înregistrarea cererii.
Tariful de acordare a autorizației se datorează inclusiv pentru deciziile de confirmare și se achită de solicitant înainte sau odată cu înregistrarea cererii de autorizare/modificare/vizare și nu se înapoiază solicitantului în cazul retragerii cererii de autorizare după analiza documentației anexate cererii, al clasării documentației, precum și al neacordării autorizației:
* tariful de vizare a deciziei de confirmare reprezintă 50% din valoarea tarifului de acordare a tipului de autorizație pentru care a fost solicitată echivalarea;
* tariful de de modificare a autorizației în cazul schimbării denumirii, formei juridice sau sediului social al titularului de autorizație, cu excepția situațiilor justificate de modificări legislative sau ale unor reglementări, reprezintă 25% din tariful de acordare a respectivei autorizații.
Autorizațiile pentru montarea și/sau exploatarea sistemelor de repartizare a costurilor eliberate anterior intrării în vigoare a prezentului regulament se echivalează astfel:
*autorizațiile tip I se echivalează cu autorizațiile tip MI;
*autorizațiile tip II se echivalează cu autorizațiile tip EI;
*autorizațiile tip III se echivalează cu autorizațiile tip MAC;
*autorizațiile tip IV se echivalează cu autorizațiile tip EAC.
Echivalarea autorizațiilor se va realiza din oficiu, fără a fi necesară achitarea unui tarif de către solicitanți, în următoarele situații:
* pentru documentele de tip I și IV;
* titularii autorizațiilor de tip II sau tip IV dețin o autorizație de tip I sau tip III aflată în termen de valabilitate.
Descărcați aici