Solplanet x AeroFix

Antreprenorii sunt de vină pentru întârzierile de pe Sebeş-Turda

A2_romaniaÎntârzierile înregistrate în cadrul contractelor de execuţie a autostrăzii Sebeş – Turda au fost cauzate de finalizarea cu întârziere a proiectelor tehnice de către antreprenori şi de obținerea cu dificultate a avizelor și/sau acordurilor necesare în vederea emiterii autorizației de construire, precizează reprezentanţii CNADNR.

În contextul în care pentru Loturile 1 și 2 Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în data de 2 decembrie 2014, iar pentru Loturile 3 și 4 Ordinul de începere a fost emis în data de 20 mai 2014, data contractuală de finalizare a lucrărilor este 2 octombrie 2016, respectiv 20 martie 2016.

Astfel, având în vedere faptul că termenul de finalizare depășește perioada de eligibilitate a POST 2007 – 2013 (31.12.2015), dar ținând cont de reglementările emise de către Comisia Europeană și AMPOST, acest proiect s-a încadrat drept unul ce poate fi fazat din punct de vedere tehnic și financiar. Fazele proiectului „Construcția Autostrăzii Sebeș – Turda” vor fi în cuantum de: Faza 1: 442,24 milioane lei fără TVA (POS-T 2007-2013); Faza 2: 1,54 miliarde lei fără TVA (POIM 2014-2020).

În ceea ce privește emiterea autorizațiilor de construire, CNADNR SA face următoarele clarificări:

  • până la această dată s-au obținut autorizații de construire pentru:
  • Lotul 2 – Secțiunea 1 (cuprinsă între km 17 + 000 – km 22 + 500 și km 25 + 300 – km 26 + 100): emisă în data de 14.09.2015;
  • Lotul 4 – Secțiunea 5 (cuprinsă între km 64 + 500 – km 68 + 550):  emisă în data de 17.03.2015 și celelalte Secțiuni (cuprinse între km 53+700 – km 64+500 și km 68+550 – km 70+000): emise în data de 01.09.2015.
  • pentru celelalte sectoare autorizația de construire este condiționată de:
  • Lotul 1 – Secțiunea 1 (cuprinsă între km 0+300 – km 14+000) – finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu; Secțiunea 2 și 3 (cuprinse între km 0+000 – km 0+300, inclusiv Nodul rutier Sebeș și km 14+000 – km 17+000) – finalizarea proiectării și revizuirea Acordului de mediu;
  • Lotul 2 – Secțiunea 2 și 3 (cuprinse între km 22 + 500 – km 25 + 300, km 26 + 100 – km 41+250) – finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu;
  • Lotul 3 – întreg sectorul (cuprins între km 41+250 – km 53+700) – finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu;
  • Lotul 4 – anumite zone neautorizate anterior din cauza Acordului de mediu – finalizarea procedurii de revizuire a Acordului de mediu.

În ceea ce privește Acordul de mediu, acesta a fost obținut la nivelul Studiului de Fezabilitate, iar soluțiile tehnice au suferit actualizări/modificări din cauza dezvoltării și realizării de către Antreprenori a Proiectului Tehnic. Astfel, pentru ca soluțiile tehnice ce vor fi realizate în teren să asigure respectarea tuturor prevederilor Acordului de mediu, este necesar ca acestea să fie notificate de către ANPM în vederea întreprinderii procedurilor legale în materie și obținerea unui Acord de mediu în concordanță cu Proiectul Tehnic finalizat.

Sus