Oferte locuri de munca top

Amnistia fiscala: noi clarificari privind situatii intalnite in practica

Procedura de anulare a unor obligaţii bugetare urmează să fie modificată, în urma situațiilor întâlnite în practică fiind necesară clarificarea unor aspecte, conform unui proiect de ordin de ministru.

Astfel, în cazul în care se sting integral obligațiile bugetare principale individualizate în decizii de impunere emise ca urmare a unui control fiscal în derulare la data de 6 septembrie 2024 sau decizii de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 și 2020, acestea se vor restitui.

De asemenea, la stabilirea plafonului de 5.000 lei vor fi luate în considerare obligaţiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, rămase nestinse la această dată.

Obligațiile bugetare principale aferente perioadelor fiscale de până la 31 august 2024 inclusiv, stabilite de către organul fiscal central prin decizii de impunere pe codul numeric personal, vor fi analizate din perspectiva stabilirii plafonului, astfel:

* obligațiile bugetare principale pentru care termenul de plată s-a împlinit până la data eliberării certificatului de atestare fiscală sau până la data depunerii cererii de anulare, după caz, dar nu mai târziu de data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, la stabilirea plafonului se au în vedere, cumulat, atât obligațiile bugetare stabilite prin aceste decizii, cât și celelalte obligații bugetare restante la data de 31 august 2024 rămase nestinse la această dată;

* obligațiile bugetare principale, pentru care cererea de anulare a fost depusă după data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, indiferent dacă termenul de plată s-a împlinit înainte sau după această dată, la stabilirea plafonului se au în vedere doar obligațiile bugetare stabilite prin aceste decizii, fără a fi luate în considerare și obligații bugetare restante la data de 31 august 2024 rămase nestinse la această dată.

Este vorba de obligații bugetare principale stabilite prin decizii de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice pe anii 2019 și 2020 sau prin decizii de impunere emise urmare unui control fiscal aflat în derulare la data de 6 septembrie 2024.

Anularea obligațiilor bugetare în cazul persoanelor pentru care s-a atras răspunderea potrivit legislației insolvenței

În cazul persoanelor cărora li s-a stabilit răspunderea potrivit Legilor insolvenței, pentru obligaţiile bugetare aferente perioadei anterioare datei de 31 august 2024 inclusiv, organul fiscal va efectua analiza asupra acestora în funcție de creanțele rămase de încasat din tabelul definitiv de creanţe sau din tabelul definitiv consolidat de creanţe.

În situația în care debitorul a fost radiat, ca urmare a închiderii procedurii falimentului, sumele încasate de la persoana răspunzătoare se distribuie pe creanțele datorate fiecărui creditor, în baza informațiilor transmise de către lichidatorul judiciar.

Cu sumele stinse atât din încasarea obligației bugetare principale, cât și din anularea diferenței de obligații bugetare principale, precum și din anularea accesoriilor, se diminuează în evidența debitorului principal obligațiile bugetare existente în evidența acestuia, cât și, după caz, în evidența celorlalte persoane răspunzătoare obligate la plată în solidar cu persoana căreia i s-a comunicat decizia de anulare a unor obligații bugetare.

Anularea obligațiilor bugetare principale și/sau accesorii, în cazul persoanelor cărora li s-a atras răspunderea potrivit legislației insolvenței se realizează numai daca sunt îndeplinite condițiile prevăzute de art. I- XVIII din ordonanța de urgență, inclusiv din perspectiva altor obligații bugetare pe care aceasta le datorează decât cele pentru care li s-a atras răspunderea.

 

 

Descărcați aici

 

 

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024

Revista Arena Constructiilor noiembrie-decembrie 2024

Sus