Oferte locuri de munca top

Amenajarea spațiului de prezentare a unui magazin pentru a avea succes în afaceri

Utilizarea tehnologiilor digitale au schimbat foarte mult comportamentul și așteptările clienților,  experințele pe care aceștia le-au avut cu privire la tranzacționarea online i-au făcut să aibă o altă atitudine de cumpărare, iar acest lucru a dus și la scăderea cotelor de piață pentru magazinele mici și mijlocii care nu pot concura uneori cu serviciile online, cu prețurile tranzacțiilor de pe Internet. Totuși există soluții și pentru astfel de magazine pentru a atrage clienții, iar în acest articol oferim câteva sfaturi utile pentru a îmbunătăți interacțiunea dintre clienți și comercianți.

Pentru a crea o primă impresie trebuie să ții cont de toate aspectele și mai ales de felul cum aranjezi vitrina magazinului. Pentru a nu da greș, poți cere sfatul unui specialist în design sau decorațiuni interioare, care va ști exact cum trebuie să fie întreg ansamblul, îndeosebi lumina și elementele decorative. Se spune că vitrina magazinului este cea mai importantă pentru că atrage cel dintâi atenția.

O vitrină perfect amenajată poate declanșa dorința de a intra în magazin și chiar de a cumpăra. Orice vitrină a unui magazin trebuie să spună o poveste la fel cum o fotografie declanșează o emoție. Vitrina trebuie să trezească curiozitatea clientului, să-i transmită informații interesante, să-i stârnească interesul. Pentru vitrină trebuie alese produsele care sunt reprezentative pentru afacerea respectivă, care pot releva sortimentul, designul, prețul și calitatea acestora.

În ceea ce privește iluminatul se va pune accent pe evidențierea produselor individuale. Etichetele de preț trebuie să fie foarte clare, iar produse expuse în vitrină trebuie să se regăsească și în magazin. În acest fel clientul va obține rapid toate informațiile de bază de care are nevoie la prima vedere și nu va mai avea întrebări, iar dacă va fi impresionat se poate transforma din simplu trecător în cumpărător, spre bucuria comerciantului.

Mobilierul poate fi amplasat în diferite stiluri, care depind de tipul de magazin și de produsele care se vor comercializa. Amenajarea poate fi liberă, oblică, dreaptă în grilă sau cu circulație aspirată. Pentru fiecare tip de amenajare se foloseste mobilier de prezentare, specific fiecărui raion. Ideea este ca traseul să fie simplu, raioanele să fie clar delimitate, iar clientul să aibă posibilitatea de a vizualiza foarte bine cât mai multe produse. În anumite magazine care au depozite foarte mari sunt necesare și o serie de echipamente speciale, cum este de exemplu schela din aluminiu care are platforme ce pot fi utilizate în mai multe moduri, rafturile metalice universale sau pentru depozitarea unor sarcini mai mari, etc.

Întotdeauna decorul este esențial pentru afacerea ta, clientul trebuie să se simtă bine în magazin. Comercianții cu amănuntul țin cont de sfaturile designerilor de interior mai ales atunci când își deschid o afacere. Sunt mulți clienți care s-au plictisit de lanțurile de magazine mari, de supermarket-uri și găsesc mult mai atractive magazinele mai mici, dar vor să nu fie dezamăgiți de mărfuri, de prețuri și nici de atmosfera din interior.

Elementele de design sunt diferite pentru fiecare tip de magazin, de aceea este bine să se apeleze la ajutorul unui specialist. Nu poți pocni din degete și să faci totul perfect de la început, pentru a ajunge la acest nivel trebuie să te informezi farte bine în domeniul respectiv și să recurgi și la ajutorul unor profesioniști, care au experință în amenajarea spațiului de prezentare a unui magazin.

Aspectul unui magazin mic este cu siguranță mult mai diferit decât al unui supermarket, un spațiu mai mic trebuie să fie mult mai atractiv, în interiorul lui clientul trebuie să se simtă fericit, să aibă posibilitatea de a vedea produse de calitate și care să îi trezească interesul și dorința de a le cumpăra. Sunt necesare și o serie de rafturi pentru magazin  pe care se depozitează produsele din depozit, dar și rafturi mai elegante pentru produsele care sunt prezentate pentru vânzare.

Magazinul trebuie să fie foarte bine amenajat într-un spațiu curat, atractiv și suficient de mare, casierul prietenos, rapid și organizat, iar atmosfera plăcută și primitoare. Când pui suflet și faci lucrurile așa cum trebuie, cu siguranță și vânzările trebuie să crească, iar acest lucru te va face să te simți grozav că afacerea merge, iar încrederea ta va fi maximă.

 

Sus