Pentru construirea celui de-al doilea pod rutier peste Prut, după cel de la Ungheni, a fost emis Acordul de Mediu.
Peste câteva luni va fi demarată prin CNAIR procedura de achiziție publică pentru atribuirea contractului de execuție a lucrărilor, a declarat Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.
Podul va fi amplasat la Albița (România) – Leușeni (Moldova) în locul celui existent și va contribui la îmbunătățirea traficului rutier dintre Republica Moldova și România.
Acesta va fi și un punct de conexiune între viitorul Drum Expres Tișița-Albița și drumul de patru benzi care va asigura accesul la punctul vamal de pe teritoriul Republicii Moldova.
Proiectul prevede execuția de lucrări pentru demolarea podului vechi și construirea unuia nou, având următoarele caracteristici principale:
– două benzi de circulație pe sens;
– 161 metri lungime totală, din care lungime suprastructurii este de 150 metri;
– complex de două poduri paralele;
– trotuare pe ambele sensuri de mers;
– modernizarea și dotarea Punctului de Trecere a Frontierei;
– 8 km de drum de acces pe partea moldoveană cu două benzi pe fiecare sens de mers către Chișinău.
În luna Ianuarie a fost solicitată finanțare europeană pentru realizarea investiției, iar valoarea totală a proiectului este de 87,55 milioane de euro, din care finanțarea UE este 50%, respectiv 43,77 milioane de euro, a explicat Irinel Scrioșteanu.
Sprijinul CEF solicitat de beneficiarul român este de 16,99 milioane de euro cofinanțare construire pod, diferența pentru investiții în Republica Moldova în baza parteneriatului.
Cele două poduri sunt structuri separate, cu două benzi pe sens, care vor înlocui actuala construcție veche de 40 ani, și care vor asigura continuitatea drumului DN24B către Republica Moldova.
Proiectul, în valoare de 185 milioane lei, este finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), a trecut de Agenției pentru Protecția Mediului Vaslui și își continuă parcursul către faza de execuție.
Noile structuri paralele, cu arce metalice, vor face posibilă traversarea aproximativ perpendiculară a râului Prut.
Astfel, granița între România și Republica Moldova se va putea trece fie la pas, pe trotuare pietonale de 1,6 m, fie la volan, pe benzi de circulație cu lățimea de 9,5 m.
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2024