19 primării din județ au încheiate convenții de colaborare cu CJ Bihor pentru emiterea tuturor actelor referitoare la activitatea de urbanism.
Reprezentanții primăriilor și ai consiliului județean au discutat, săptămâna aceasta, soluțiile în vederea eficientizării procesului de eliberare a avizelor, a certificatelor de urbanism și a autorizațiilor de construire de către Direcția Arhitect – Șef din cadrul Consiliul Județean Bihor.
Unele dintre documentele eliberate de Direcția Arhitect – Șef depind de avizul primarului. În cadrul întâlnirii au fost discutate soluțiile ca acest aviz să fie eliberat într-un termen cât mai scurt
Un al subiect abordat în cadrul întâlnirii a fost posibilitatea accesării unor fonduri europene prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru primăriile care vor să realizeze Planul Urbanistic General (PUG).
Eliberarea certificatului de urbanism se face în termen de 5 zile lucrătoare (dacă avizul primarului este dat în 48 de ore), în timp ce pentru eliberarea unei autorizații de construire, noul termen va fi de 10 zile lucrătoare, cu posibilitatea de a fi redus la 5 zile, în schimbul unei taxe de urgență de maximum 500 de lei (în funcție de tipul construcției această taxă de urgență va fi diferențiată).
Primăriile care au convenții de colaborare cu Direcția Arhitect Șef sunt:
- Salonta
- Aușeu
- Balc
- Boianu Mare
- Borod
- Buduslău
- Bulz
- Cefa
- Cetariu
- Criștioru de Jos
- Curățele
- Hidișelu de Sus
- Olcea
- Paleu
- Sînnicolau Român
- Sârbi
- Șoimi
- Tarcea
- Tulca
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/ noiembrie-decembrie 2021