Constructorul român UMB va începe pe finalul lunii viitoare proiectarea pentru cel mai scump lot de autostradă semnat în România. Este vorba despre lotul 2A Ditrău – Grințieș aferent secțiunii 2 Miercurea Nirajului – Leghin a autostrăzii A8 Unirii.
Contractul a fost semnat oficial în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu și a directorului general al CNIR, Gabriel Budescu.
În perioada următoare vor fi finalizate toate procedurile aferente semnării contractului.
Ulterior procedurilor administrative, constructorul are la dispoziție 5 zile pentru constituirea garanției de bună execuție.
După ce antreprenorul face dovada constituirii garanției, în termen de 15 zile va fi emis ordinul de începere pentru proiectare, ordin care va include și data efectivă de începere.
De regulă, procedurile aferente semnării contractelor nu durează mai mult de o săptămână sau două. Astfel de proceduri includ semnarea și ștampilarea mai multor acte.
Ca urmare, până când UMB va trimite primele echipe în teren ar mai putea dura până la o lună.
Valoarea contractului semnat pentru proiectarea și execuția lotului 2A este de peste 6,14 miliarde lei (Fără TVA). Acesta este cel mai lung lot al autostrăzii A8, cu lungimea de 37,9 km.
Durata de realizare este de patru ani și jumătate, dintre care 14 luni pentru proiectare și 40 execuție. Pe traseul lotului din județele Harghita și Neamț vor fi construite 63 de pasaje/viaducte și 19 tuneluri.
UMB va începe anul acesta proiectarea pe 70 de km din autostrada A8 Unirii
Firmele din grupul administrat de Umbrărescu vor începe vara aceasta proiectarea pe 70,4 km din secțiunea montană a autostrăzii A8, Sărățeni – Pipirig (116 km), secțiune administrată de CNIR.
Pentru lotul 1C Sărățeni – Joseni, aferent aceleaiași secțiuni montane ale autostrăzii A8, CNIR estimează semnarea contractului în prima jumătate a lunii aprilie, potrivit purtătorului de cuvânt, Alex Lancuzov.
Asocierea UMB a fost selectată câștigătoare de către CNIR la începutul lunii februarie. De altfel, constructorul băcăuan a depus și în acest caz singura ofertă.
Luând în considerare durata estimativă a procedurilor administrative aferente semnării și emiterea ordinului de începere, în vara aceasta ar putea începe proiectarea și pe acest tronson al autostrăzii.
Valoarea ofertei câștigătoare este de peste 4,94 miliarde lei. Durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuția lucrărilor. Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat.
Lotul 1 C Sărățeni-Joseni, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita are o lungime de 32,4 kilometri și include 39 de poduri și pasaje, 3 tuneluri unidirecționale, 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).
Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 1/martie 2025