Constructori români, turci și italieni încearcă să obțină contractul de proiectare și execuție pentru tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca)- Târgu Frumos al Autostrăzii Unirii A8.
Șase oferte au fost depuse la această procedură de atribuire.
Ofertele au fost deschise astăzi de Compania Națională de Investiții Rutiere.
Pentru atribuirea acestui contract au depus oferte asocierile de firme:
* SA&PE Construct SRL (lider) – Tehnostrade – Spedition UMB – Euro-Asfalt
* Danlin XXL (lider) – Groma Hold Ltd – Intertranscom Impex – Evropeiski Patishta
* Itinera SpA (lider) – Saipem SpA – ICM SpA
* Biskon Yapi Anonim Sirketi (lider) – Straco Holding – Ilgaz Construction
* Kalyon Insaat Sanay Ticaret Anonim Sirketi (lider) – Ozkar Insaat Sanay ve Ticaret Anonim Sirketi
* Ictas Insaat Sanay ve Ticaret (lider) – Rotary Construcții Mentenanță.
Contractul pentru tronsonul Moțca -Tg Frumos (27 km) are valoarea estimată de peste 6 miliarde lei (1,2 miliarde euro).
Finanțarea se face din fonduri europene prin Programul Transport 2021-2027,
Durata de realizare prevăzută este de 46 de luni, din care 10 luni pentru etapa de proiectare și 36 pentru execuție lucrări.
Pentru a asigura legătura între Moțca (DN 2/secțiunea III a Autostrăzii Unirii-A8, lotul Leghin-Târgu Neamț) și Autostrada Moldovei A7 (secțiunea Bacău-Pașcani), a fost inclusă în documentație acordarea unui punctaj suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează execuția segmentului cu o lungime de 5,5 kilometri în termen de cel mult 12 luni.
Tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) -Târgu Frumos din județul Iași prezintă următoarele provocări tehnice :
* 36 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 8,5 kilometri (pasajul de la km. 27 cu o lungime de 1100 metri)
* 4 tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri
* 3 noduri rutiere (nod Moțca DN 24, Nod Pașcani DJ 208 și nod Târgu Frumos DN 28 B).
Ofertele vor fi evaluate până la data de 29 septembrie 2025.