Oferte locuri de munca top

A8 Joseni – Ditrau: Danlin XXL castiga contra UMB contractul de circa 162 mil euro

Judecătorii de la Curtea de Apel București au admis recursul făcut de Danlin XXL în vederea atribuirii contractului pentru lotul 1D Joseni – Ditău, în defavoarea lui UMB.

Prin urmare, oferta câștigătoare rămâne în mod definitiv cea a lui Danlin XXL, după cum a fost inițial desemnată de Compania Națională de Investiții Rutiere.

Contractul în cauză este pentru proiectarea și execuția lotului 1D Joseni – Ditrău, aferent secțiunii 2 Miercurea Nirajului – Leghin a autostrăzii A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț.

Acesta fusese inițial atribuit asocierii Danlin XXL (lider) – Groma Hold – Intertranscom Impex SRL, la prețul de 821 milioane lei (fără TVA), echivalent a circa 162 milioane euro.

Deși a depus ofertă pentru acest contract, iar lotul se află între alte două care vor fi construite de firme din grupul controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu –  Lotul 1C Sărățeni-Joseni 32,4 km și Lot 2A, Ditrău – Grințieș 37,9 km  –  totuși nu UMB a fost ales constructor pentru Lotul Joseni – Ditrău.

Grupul UMB a contestat rezultatul procedurii la CNSC. Constructorul a cerut anularea raportului procedurii și obligarea autorității contractante la reevaluarea ofertei sale. Potrivit documentului, UMB a considerat că depunctarea sa la două criterii de evaluare este neîntemeiată: „Metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor tehnice și umane în corelare cu specificul și complexitatea activităților” și „Experiența Inginerului Proiectant Consolidări”.

CNSC a admis contestația și a dispus reevaluarea ofertelor, însă Danlin a contestat această decizie la Curtea de Apel.

TOPUL DRUMARILOR – Primele 100 de firme de drumuri si autostrazi

Astăzi a fost admis recursul depus de Danlin XXL. Instanța a admis plângerea ofertantului câștigător și a anulat decizia CNSC. Curtea „Modifică în parte decizia contestată, în sensul că respinge contestaţia în integralitate, ca nefondată.”

Adică, CNSC a admis în parte contestația UMB, dar CAB a respins total contestația UMB.

Lotul 1D Joseni – Ditrău are 14,4 kilometri lungime; 21 de pasaje și viaducte, din care 3 ecoducte pentru permeabilitatea animalelor; nod rutier la Ditrău; descărcare provizorie în zona de conexiune cu lotul următor, 2A Ditrău-Grințieș, pentru a se asigura funcționarea independentă.

Pe traseul dintre Joseni și Ditrău va fi amenajat câte un spațiu de servicii (stânga/dreapta) care include zonă comercială, benzinării, 12 spații de încărcare pentru mașini electrice și toalete.

Chiar dacă nu prezintă provocări tehnice comparabile cu celelalte loturi de munte, lotul 1 D Joseni – Ditrău include 21 de pasaje și viaducte, trei fiind ecoducte pentru a permite trecerea animalelor.

 

 

 

Citiți revista ARENA Construcțiilor nr. 8/noiembrie-decembrie 2025

Revista Arena Constructiilor noiembrie-decembrie 2025


Etichete:
Sus